Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Augustin Zegrean critică cenzurarea opiniilor separate ale judecătorilor CCR

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Fostul președinte al Curții Constituționale bistrițeanul Augustin Zegrean crede că este inadmisibilă cenzurarea opinilor separate ale judecătorilor CCR : ” Așa ceva nu a mai existat la Curtea Constituțională. Nu poți să cenzurezi opiniile separate. Au fost cazuri în care Curtea a dat după un timp o decizie exact ca o opinie separată din trecut” a apreciat Zegrean într-un interviu pentru știripesurse.ro.

Foștul președinte al CCR mai spune că este dreptul publicului să vadă toate opiniile și că oricum părerea singulară a unui judecător nu mai poate influența nimic, decizia fiind oricum luată: ”Sigur că opiniile separate trebuie să respecte anumite standarde, dar e dreptul fiecăruia să se facă de râs cum dorește. Se poate invoca faptul că votul judecătorilor este secret, iar prin publicarea opiniilor separate se face public votul, dar tot legea spune că opiniile separate și concurente se publică împreună cu decizia majoritară. Oricum nu influențează cu nimic, că decizia e tot aia majoritară, dar oamenii au dreptul să vadă toate opiniile.” a mai spus Augustin Zegrean pentru publicația menționată.

Întrebat și dacă i s-a părut vreodată că judecătorii iau decizii motivate altfel decât strict juridic,  pe fondul criticilor la adresa ultimilor hotărârii ale Curții, fostul președinte a răspuns că nu crede așa ceva, că judecătorii CCR au un singur mandat și nu pot fi schimbați din functie ”Am mai spus că nimeni nu mi-a cerut vreodată să iau o anumită decizie. Ar fi fost greu să îi ceri unui judecător așa ceva. Judecătorul nu poate fi schimbat din funcţie, nu are dreptul la al doilea mandat.” a mai spus Zegrean.

Reacția fostului președinte a Curții Constituționale vine după recenta decizie a CCR care a stabilit în premieră ca opiniile separate ale judecătorilor constituționali să nu mai fie publicate, dacă acestea se transformă în critici  sau dacă acestea au un caracter “sentențios, ostentativ sau provocator”. Vizate de cenzură sunt în special opiniile Liviei Stanciu, fost președintă de ICCJ care a a făcut opinie separată  în foarte multe dintre decizile  recente ale CCR, iar argumentația acesteia a fost pe larg preluată de presă.