Campanie în BN : cu asistenții sociali după chiulangii

Campanie în BN : cu asistenții sociali după chiulangii

Directorii de școli din Bistrița-Năsăud au fost atenționați săptămâna trecută de conducerea Inspectoratului Școlar să aibă toleranță zero cu consemnarea absențelor și în cazurile de risc de abandon a școlii să sesizeze administrațiile locale.  După ce ministrul învățământului Liviu Pop a insistat la ultima vizită în județ, de săptămâna trecută, că monitorizarea cazurilor de abandon este prioritară, conducerea Inspectoratului Școlar precizează că a stabilit împreună cu prefectul Ovidiu Frenț un proiect prin care să implice asistenții sociali ai primăriilor în verificarea situației fiecărui copil care nu ajunge cu săptămânile la școală.

Inspectorul general Camelia Tabără le-a cerut directorilor să identifice cazurile cu risc de abandon timpuriu și să  facă o centralizare, pe care să o trimită inclusiv primăriilor. În acest moment numărul copiilor din județ în situația de abandon școlar este de 475, însă o situație exactă va fi cunoscută abia în luna martie:  ”prin inspecțiile de specialitate am cerut o centralizare a copiilor cu multe absențe, cu nume și prenume, așa că îi vom ști exact pe cei care nu și-au încheiat situația la data de 12 martie. Pentru că atunci se termină semestrul 1 și începe semestrul 2. Regulamentul îi mai lasă încă 45 de zile să–și încheie situația, dacă nu se consideră semestru încheiat.” a explicat pentru Bistrița Express Camelia Tabără.

Toate școlile vor trimite situația celor cu risc de abandon  inclusiv către  primării, iar asistenții sociali vor fi trimiși să facă anchete sociale ca să afle care este situația în fiecare caz : ” asistenți sociali vor trebui să meargă la acești copii și să vadă de ce nu merg la școală: stau pur și simplu acasă și nu-l trimit și e vina părintelui, e în străinătate cu părinții și nu mai vine  până la un moment dat  sau sunt pur și simplu pe stradă, poate e și  delicvent, și atunci devine un pericol social? Și în baza hârtiei asistentului  social să putem să-l cădem din sistem, sau să luăm alte măsuri Pentru că părintele care nu-l lasă la școală poate fi amendat, dacă pleacă în străinătate părintele trebuie să spună…

Trebuie să știm exact unde e fiecare copil. Asta a fost și una din solicitările ministrului. Se poate întâmpla și s-a și întâmplat, ca elevul să  figureze înscris la noi în școală și el să ia alocație în Germania? Păi nu se poate așa ceva, că suntem stat european și avem acorduri încheiate. Noi îl ținem că e a nostru și când colo ajungem să dăm apoi explicații pentru el că a luat alocație dincolo. Și atunci am ajuns la soluția asta în discuțiile pe care le-am avut cu domnul prefect și cu domnul ministru: vor fi trimiși asistenții sociali.” a mai spus inspectorul general.

Camelia Tabără spune că îmbunătățirea sistemului informatic, care a arătat unde sunt punctele sensibile, dar și finanțarea pe elev a generat asemenea abordări: ” noi avem peste 400 în județ în acest moment, așa cum v-am spus, vă dați seama câți sunt în țară. Și atunci a venit întrebarea firească: ce se întâmplă că numărul elevilor scade și costurile în sistem cresc. Nu e logic.Avem multe clase la limită. Funcționează cu 12 copii la limita legală, dar în realitate frecventează școala 10. Deci salariul acela nu e legal. Bun, ce facem cu el ? Sunt câteva întrebări la care trebuie să urgent ” a mai explicat pentru Bistrița Express Camelia Tabără.

 

 

Sursă foto: Republica.ro

Categoria: SOCIAL, STIREA ZILEI

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *