Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Linia Verde va înghiți în Bistrița 200 de locuri de parcare ultracentrale. Vezi ce planuri de recuperare are municipalitatea

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Străzile Gheorghe Șincai și Dornei din Bistrița, adică două dintre arterele de circulație ultracentrale, nu vor mai avea deloc locuri de parcare pentru mașini, după ce Programul Linia Verde va sacrifica parcările pentru încă o bandă de circulație dedicată exclusiv autobuzelor electrice.  Întrebat de Bistrița Express câte locuri de  parcare se pierd  și ce variantă de înlocuire are municipalitatea, viceprimarul Cristian Niculae a explicat că e vorba cu totul de 200 de locuri. Viceprimarul susține că introducerea taxării locurilor de parcare de pe Bulevardul Republicii, un total de 117 libere acum de taxe, ar putea compensa parțial pierderea celor ultracentrale.

La insistențele jurnaliștilor viceprimarul a spus că mai ia în calcul supraetajarea parcării din strada Lupeni: ” O variantă de parcare subterană e mult prea costisitoare, dar una supraetajată se poate realiza” a răspuns Cristian Nicolae. Acesta a recunoscut că este o soluție fezabilă abia  după 2020, în condițiile în care deocamdată tema este încă în analiza Direcției Tehnice. Viceprimarul crede că ar trebui urgentată și găsirea unei soluții pentru parcarea supra-etajată de pe Bistricioarei, care ar putea prelua și ea din povara lipsei parcărilor centrale.

Pe unde va trece Linia Verde 

Proiectul realizat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, axa 4.1   costă ceva mai mult de 10 milioane de euro. Obiectivul prioritar este, conform ADR Nord Vest” reabilitare a infrastructurii rutiere, pe ruta noua de transport public care traverseaza orasul de la est la vest, prin centrul orasului, pentru eficientizarea transportului public si oferirea unei rute de transport rapide si durabile cu vehicule electrice. se vor realiza trasee dedicate si/sau prioritare pentru vehiculele de transport public, modernizarea statiilor de transport public existente, realizarea pistelor pentru biciclisti, dar si a traseelor pietonale, relocarea retelelor de utilitati, unde este cazul, modernizarea iluminatului public.

Traseul nou de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Balan – Bistricioarei – Piata Petru Rares – Piata Unirii – Dornei, Gh. Sincai – Independentei -Libertatii-Viisoara) va fi operat cu vehicule electrice pentru care se amenajeaza un depou pentru stationare, incarcare si mentenanta, statii de incarcare si dispecerat pentru managementul traficului.

 

 

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Vasile Roaita în

    Ok vorbele. Pana nu scapă de mentalitatea dinainte de 89 din consiliul local , de foștii care și acum sunt acolo, nu cred nimic.

Lasă un comentariu