Comunele bistrițene își pun în comun resurse ca să poată angaja profesioniștii impuși de lege

Comunele bistrițene își pun în comun resurse ca să poată angaja profesioniștii impuși de lege

Asociația Comunelor din Bistrița-Năsăud a găsit soluția la obligativitatea angajării de către fiecare primărie a cel puțin doi auditori pentru auditul anual: angajează un corp de auditori care să lucreze pentru UAT-urile asociate, iar cheltuielile se împart între acestea.  Deja  32 de comune din Bistrița-Năsăud participa la acest program , iar celor  deja aderați li s-au mai adăugat de ieri încă patru comune, Coșbuc, Rodna, Livezile și Josenii Bârgăului: ”În data de 21 martie 2018 a avut loc Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România Filiala Bistrița-Năsăud ..Rolul principal al asociației este de a reprezenta interesele unităților administrativ teritoriale de nivel comună din județul Bistrița-Năsăud și de a realiza prin colaborare și cu economicitate activități în domeniul administrației publice locale. Prin votul membrilor au aderat patru noi comune, respectiv UAT Livezile, UAT Josenii Bîrgăului, UAT Rodna și UAT Coșbuc la Acordul de Cooperare pentru organizarea şi exercitarea funcţiei de audit public intern .Președintele ACoR Bistrița-Năsăud, dl. Romeo Florian, primar al comunei Lechința a urat bun venit comunelor care s-au alăturat. În cadrul ședinței au fost stabilite problemele de natură administrativă și legislativă cu care comunele se confruntă urmând ca în cursul anului 2018 să se organizeze mai multe întâlniri cu factorii de decizie pentru ca aceste probleme să fie rezolvate” anunță ACOR Bistrița-Năsăud într-un comunicat de presă.

La această soluție, al unui corp al auditorilor interni, de care să se folosească pentru activitățile de audit unitățile administrative care nu-și permit risipirea resurselor pentru încă două posturi noi  în organigramă, au recurs majoritatea filialelor județene ale Asociației Comunelor din România. Președintele executiv al ACOR Bistrița-Năsăud, Adrian Solcan a explicat pentru Bistrița Express că nu doar economisirea resurselor pentru salarii au determinat administrațiile comunelor să îmbrățișeze această soluție, ci și numărul mic al auditorilor autorizați care pot fi angajați: ”până în anii trecuți administrațiile puteau lucra cu firme private în baza unor contracte, acum însă legea nu le mai permite”

Asociaţia Comunelor din România a fost înfiinţată în anul 1997, ca o asociaţie de autorităţi locale, având ca membri comunele din România. Numărul membrilor A.Co.R. este de 1750 comune, din toate judeţele României. Asociația acoperă 87% din teritoriul țării și 48% din populație, acționând în teritoriu prin intermediul filialelor județene (dintre care 39 au personalitate juridică).

 

Categoria: SOCIAL

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *