Fabrica din Serbia a Grupului TeraPlast face vânzări de 1 milion de euro pe lună. Primarul orașului sârbesc a vizitat ieri compania-mamă

Fabrica din Serbia a Grupului TeraPlast face vânzări de 1 milion de euro pe lună. Primarul orașului sârbesc a vizitat ieri compania-mamă

Primarul orașului sârb în care Terasteel, subsidiară a grupului bistrițean TeraPlast, a deschis anul trecut în octombrie o fabrică de panouri tip sandwich, a făcut ieri o vizită în Bistrița, la compania mamă. Goran Cvetanovic, primarul din Leskovac, orașul de 70 000 de locuitori în care TeraPlast a investit milioane de euro  a fost primit dimineața de Ovidiu Crețu, primarul Bistriței, dar și de președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, pentru ca după amiaza să întâlnească bordul companiei, în Parcul Industrial  TeraPlast.

Vizita a inclus și un briefing de presă, la care au participat alături de delegația sârbă și președintele Consiliului Județean și  Alexandru Stânean, directorul adjunct al grupului TeraPlast și noul director de marketing, Ioana Borza, venită în companie de pe o poziție similara la Farmec Cluj.  La briefing s-a vorbit despre dimensiunile investiției din Serbia, singura fabrică privata cu capital suta la sută românesc din afara granițelor, planurile companiei și piețele pe care Grupul TeraPlast  funcționează, despre relațiile economice dintre cele două orașe, stimulate de investiția românească.

Legislație și condiții salariale asemănătoare, infrastructură superioară

Fabrica din Leskovac a Teraplastului folosește nu doar forța de muncă din Serbia dar și o infrastructură de drumuri net superioară pentru rutele de export al companiei române, așa cum recunoaște într-un interviu pentru ”Bursa” Dorel Goia, președintele consiliului de administrație de la Teraplast, infrastructură pe care se pot transporta în alți timpi produsele companiei  pe piețele  din Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația, Muntenegru, dar și pe piețe secundare precum Ungaria sau nordul Greciei.  Pe lângă infrastructura superioară, legislația favorabilă investițiilor, dar și nivelul salarial asemănător cu România, precum și forță de muncă disponibilă și calificată au cântărit greu în decizia de a cumpăra fabrica sârbească, aflată în pragul falimentului.

Directorul adjunct al Grupului Teraplast Alexandru Stânean a evitat să vorbească la primirea primarului din Leskovac despre infrastructura net superioară din Serbia, însă a vorbit despre niveluri salariale asemănătoare și o legislație favorabilă, dar mai ales despre echipele de specialiști Terasteel detașați în Serbia, despre care spune că sunt foarte performante: ”legislația din Serbia si cea din România sunt foarte apropiate, asa că nu sunt diferențe majore. ..condițiile salariale sunt cam aceleași” a răspuns Stânean (foto) la întrebările ziariștilor.

Vânzări de 1 milion de euro lunar, performanță atinsă de Fabrica din Serbia cam de două luni, sunt confirmările că investiția de acolo e un succes încă din primul an. Iar datele de business demonstrează rezultatele: ”Am vizitat prima dată locația respectivă în 2012, am urmărit procedura de insolvență. Și ne-am bucurat că am reușit să achiziționăm respectivele active  care se aflau într-o stare foarte bună.  Am promis la etapa respectivă că dincolo de suma de 4,5 milioane de euro  Grupul TeraPlast va continua să investească. Ne bucuram că rezultatele din Serbia confirmă așteptările noastre. Luna aceasta este a doua lună în care reușim să îndeplinim vânzări de 1 milion de euro pe lună în fabrica din Serbia. Ca și ordin de mărime, ca să ajungem unde am ajuns în Serbia  în România ne-au trebuit 4 ani. Cu cei 50 de colegi pe care-i avem acolo, unii cu experiența, alții fără experiență, am ajuns ca rezultatele pe care le avem acolo să confirme investiția” a explicat Alexandru Stânean. Invitat să explice cum de afacerea din Serbia s-a dezvoltat mai bine decât performanțele inițiale  ale fabricii de panouri de tip sandwich din România, directorul Stânean a spus că experiența celor transferați acolo dar și contextul economic al perioadelor a cântărit greu: ”  performanțele în 2007, când am început producția de panouri compactate România era într-o perioada de criză, ceea ce sigur a impactat ritmul, e un mix și de conjunctură europeană, eu o pun pe experiența colegilor din Terasteel, care ne-a permis să facem o politică de succes”.

Filozofie de primar sârb: ”un investitor satisfăcut va atrage mereu alți potențiali investitori”

Goran Cvetanovic, primarul din Leskovac a spus că administrația orașului său va asigura toate condițiile desfășurării activității mergând pe principiul că un investitor satisfăcut va atrage alți investitori: ”Suntem mândri că orașul nostru, prin intermediul TeraSteel, livrează o gamă diversă de produse în sud-estul Europei. În acest moment, TeraSteel Serbia este un jucător important în industria în care își desfășoară activitatea și a contribuit semnificativ la dezvoltarea acesteia. După cum știți, fabrica deservește, pe lângă Serbia, țări precum Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare, dintre care menționez Ungaria, nordul Greciei sau sudul României. În același timp, mai multe persoane din Leskovac au fost reintroduse în câmpul muncii datorită deschiderii fabricii. La urma urmelor, un investitor satisfăcut va atrage mereu alți potențiali investitori. Acesta este un motiv în plus să ne asigurăm ca TeraSteel Serbia va avea toate condițiile necesare pentru a-și desfășura activitatea în orașul nostru.” a spus Goran Cvetanovic, primarul din Leskovac, Serbia.

În Fabrica din Serbia Grupul Teraplast a anunțat o investiție totală de 11 milioane de euro, potrivit președintelui Consiliului de Administrație Dorel Goia citat de ziarul Bursa, dar se așteaptă în 2018  vânzări de 28 de milioane de euro.

 

 

Categoria: BUSINESS

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *