Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Parlamentarii din comisia de transporturi au respins un proiect îndreptat împotriva falsificatorilor de kilometraje, chiar dacă este anunțată directivă UE

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Deputatul PMP Ionuț Simionca s-a declarat dezamăgit față de avizul negativ dat de comisia parlamentară pentru transporturi la proiectul său îndreptat împotriva celor care fraudează kilometrajul mașinilor înainte de a le vinde. Într-o declarație politică politică făcută azi în plenul Parlamentului Simionca le transmite colegilor săi că România va fi obligată în curând să adopte o lege în condițiile în care la nivelul Parlamentului European a fost adoptată deja o rezoluție  care cere același lucru și este așteptată chiar adoptarea unei directive: ”Sunt astăzi în fața dumneavoastră pentru a-mi exprima dezamăgirea față de avizul negativ dat de colegii noștri din Comisia pentru transporturi şi infrastructură pentru unul dintre proiectele mele legislative. Este vorba de o inițiativă care propune stoparea fraudării kilometrajului autovehiculelor rulate care sunt comercializate pe teritoriul României, măsură care ar fi fost benefică pentru toată lumea, lucru evident pentru oricine este bine intenționat.

Și nu fac asta pentru că orgoliul meu ar fi fost rănit, ci pentru că săptămâna trecută Parlamentul European a adoptat o rezoluţie care cere exact același lucru ca și propunerea mea, adică pedepsirea aspră a celor ce sunt dovediți că au fraudat kilometrajul mașinilor pe care le înstrăinează. În 12 luni, este de aşteptat să avem o directivă europeană în acest sens, astfel încât toți cei ce cumpără mașini de ocazie să aibă posibilitatea să verifice exactitatea indicațiilor odometrului, indiferent de țara în care au fost înregistrate” le-a spus parlamentarul PMP colegilor săi din Camera Deputaților.

Riscăm un proiect pe genunchi mai târziu

Ionuț Simionca se întreabă de ce e nevoie ca parlamentarii să adopte peste câteva luni o lege pe repede înainte, cu scăpările de rigoare când ne va obliga legislația UE, devreme ce proiectul există de pe acum și este timp suficient pentru a-l reglementa eficient: ”

Mă gândesc cum va arăta raportul aceleiași Comisii pentru transporturi şi infrastructură în momentul în care va trebui să adaptăm legislaţia naţională la cea de la Bruxelles. Conform zicalei “Dacă-i musai, cu plăcere!”, probabil că aceleași considerente care au dus la avizarea negativă a proiectului meu legislativ vor duce la implementarea urgentă a directivei europene cu acelaşi conţinut în legislaţia naţională. Și, așa cum se întâmplă tot mai des în ultima vreme, vor veni pe ultima sută de metri să aprobăm un proiect făcut pe genunchi pentru a nu risca sancțiuni, infringement sau alte trageri de urechi și bateri de obraz.

Sensibilizând parlamentarii înainte ca proiectul să ajungă  în plen, deputatul PMP speră să-i dea o șansă acestuia la votul final, cel care contează până la urmă: ”De ce ar fi bine să vă reconsiderați poziția faţă de proiectul de lege pe care vi l-am propus? Pentru că pedepsirea mai aspră a celor ce modifică indicația kilometrajului autovehiculelor pe care vor să le vândă va reduce acest fenomen care acum afectează între 30 și 50 la sută din autovehiculele exportate pe teritoriul UE. Pentru România, care a importat anul trecut mai bine de jumătate de milion de mașini uzate, ar însemna că în jur de 300.000 de vehicule au fost fraudate. Prin stoparea acestui proiect legislativ, va crește numărul autovehiculelor cu un grad de uzură mai avansat, care va conduce la un grad de poluare mai ridicat, va crește numărul accidentelor care se produc din cauze tehnice și va băga bani în buzunarul samsarilor de mașini care sunt necinstiți. În lumina rezoluţiei Parlamentului European, vă invit, dragi colegi, să îi protejăm pe cetăţenii români cu un an înainte ca Uniunea Europeană să ne oblige acest lucru!!” le-a mai spus parlamentarul PMP ca argument.

Un proiect legislativ care primește aviz negativ de la comisia raportoare intră pe ordinea de zi a plenului la capitolul ”inițiative legislative cu propunere de respingere”, situație în care șansele de a fi adoptat sunt destul de reduse, însă sensibilizarea unui numar mare de  parlamentari poate întoarce situația în favoarea lui, mai ales atunci când nu există mize politice în joc.

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu