Exproprierile pentru Centrul Intermodal respinse joi în ședința extraordinară. PSD și ALDE nu au avut suficiente voturi

Exproprierile pentru Centrul Intermodal respinse joi în ședința extraordinară. PSD și ALDE nu au avut suficiente voturi

Încercarea conducerii Primăriei Bistrița de a face un pas înainte în direcția proiectului Centrului Intermodal, o pasarelă suspendată care ar urma să traverseze calea ferată în apropierea zonei Gării, dar și să servească pe post de autogară la înălțime pentru autobuzele care asigură transportul intra și interjudețean s-a lovit astăzi de votul opoziției. Pentru că n-au avut suficienți consilieri în sală majoritatea PSD-ALDE a reușit să obțină doar 11 voturi, în loc de 14 câte ar fi avut nevoie.

Liberalii, cei care s-au opus proiectului de la bun început calificându-l drept o utopie arhitecturală care va mutila zona,  au votat și de data aceasta împotrivă. Ei au susținut  încă de când primarul Ovidiu Crețu a avansat proiectul prin vocea consilierului Ioan Peteleu că soluția unui  pasaj subteran ar fi fost și mult mai ieftină și ar fi rezolvat problema traficului către zona Industrială, că pasarela nu e viabilă ca autogară și că traficul va trece exact prin fața geamurilor locatarilor din Blocul Dallas și  a celor de pe strada Tărpiului ceea ce va genera un disconfort general acestora.

Ce expropriere viza proiectul

Practic pentru a amenaja centrul Intermodal Primăria Bistrița trebuie să exproprieze terenuri aflate în proprietatea SNCFR Călători și CFR. Conform propunerii respinse astăzi municipalitatea își anunțase intenția de a expropria pentru utilitate publică circa 1380 de metri de pătrați, pentru care urma sa ofere ca despăgubiri 292 000 de lei, grosul lor către CFR Marfă, conform evaluării unui expert ANEVAR.

Proiectul pentru care municipalitatea speră să obțină finanțare va fi depus prin POR 2014-2020, axa 4, obiectivul : reducerea emisiilor de carbon și este estimat ca și costuri la  7,8 milioane de euro.

7.800.000 Euro care va fi depus spre finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa proritară 4 :sprijinirea dezvoltării durabile- Obiectivul specific 4.1- reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Categoria: DIN ORAS

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *