Bistrita
12 decembrie 2018
Noros
-3°C
 
Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0751-22.66.60 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!
Adresa de email: redactia@bistritaexpress.ro

O locomotivă cu abur, veche de 70 de ani, va deveni simbolul Gării Bistrița

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

O locomotivă construită în 1947 la Uzinele Reșița și recondiționată la Atelierele CFR din Cluj  a ajuns astăzi în Gara Bistrița, unde va deveni exponat de muzeu  în aer liber. Locomotiva cu abur , o adevărată bijuterie de colecție urmează să fie expusă într-un parc în fața Gării de Nord.

Viceprimarul Bistriței, Cristian Niculae care a fost prezent miercuri seara în Gară la sosirea locomotivei adusă de la un depou din Cluj  susține, într-o postare pe facebook că Primăria Municipiului a sprijinit proiectul și transformarea locomotivei într-un punct de atracție turistică. Viceprimarul i-a mulțumit și fostului director tehnic de la Compania Națională Căi Ferate CFR, bistrițeanul Macarie Alexandru Moldovan (nr. fratele președintelui PSD Radu Moldovan) căruia îi atribuie paternitatea proiectului de recondiționare a locomotivei cu aburi și de aducere a acesteia la Bistrița.Locomotiva fost construită in anul 1947 la uzinele Domeniilor Reșița, după modelul german D.R. 52, cu numeroase îmbunătățiri făcute de către ingineri români. A funcționat în depoul de locomotive Dej și Cluj și a fost scoasă din serviciu în anul 1960. Pentru a fi expusă in orașul nostru ea a fost recondiționată în Atelierele CFR Cluj. Sperăm ca cetățenii orașului și nu doar ei să se bucure de această prezență frumoasă, inedită și impunătoare !” scrie viceprimarul Cristian Niculae pe facebook.

Surse de la nivelul Gării Bistrița au explicat pentru Bistrița Express că locomotiva a fost însoțită la Bistrița de inginerul Radu Bellu, un specialist al trenurilor de epocă, cel care a supravegheat recondiționarea locomotivei cu aburi. Inginerul se ocupă din 1992 cu recondiționarea trenurilor de epocă, atunci când a repus pe șine, în Brașov, orașul său, două vagoane fabricate în 1922 și 1926 la Milano. În prezent are în portofoliu peste 60 de trenuri de epocă, dintre care majoritatea se plimbă pe șine, în toată țara.

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu