Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Un deputat bistrițean îi cere ministrului muncii să clarifice situația facilitatorilor școlari, meserie inexistentă oficial, dar invocată în texte de lege

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Deputatul Cristina Iurișniți a intervenit la ministrul Muncii, Marius Budăi pentru a-i cere clarificări legate de situația copiilor cu autiști, a căror părinți sau asistenți personali ar fi obligați de unele scoli din invățământul special să-i însoțească pe elevi la cursuri.

Într-o intrebare oficială adresată ministrului Cristina Iurișniți îi atrage atenția asupra unei situații cu totul bizare creată de un ordin al ministrului muncii, 1985 din 4 octombrie 2016.: ”La articolul 63, respectiv 64 se prevede în mod explicit prezența facilitatorilor școlari la clasă alături de copilul cu cerințe educative speciale și/sau dizabilități. Ca urmare a acestui fapt au existat mai multe situații în care li se cerea părinților elevilor încadrați în învățământul special să trimită la școală un facilitator școlar, cu toate că din cuprinsul Ordinului în cauză, reiese faptul că măsura se referă la copiii cu dizabilități și cerințe educative speciale integrați în învățământul de masă”. Cristina Iurișniți  atrage atenția însă că meseria de facilitator școlar  prevăzută în ordinul cu pricina nu există în nomenclatorul meseriilor din România(COR) : ” meseria de ”facilitator școlar” nu este identificată în COR, iar cei care însoțesc astfel copiii în mediul educațional nu pot fi formați și angajați legal, în afara situației în care facilitatorul este unul și aceeași persoană cu asistentul personal al copilului.” spune aceasta.

Deputatul USR îi cere ministrului Budăi să explice oficial dacă, având în vedere cele semnalate  școlile speciale au dreptul ”să pretindă însoțitori școlari pentru copiii cu nevoi speciale, dată fiind normarea diferențiată față de învățământul de masă. De asemenea, vă solicit respectuos să luați măsurile ce se impun pentru amendarea ordinului pentru a preveni traumatizarea unor părinți și așa greu încercați, precum și condiționarea școlarizării copiilor cu cerințe educative speciale” .

Cristina Iurișniți îi cere ministrului să-i trimită răspunsul său în scris.

Share.

About Author

Lasă un comentariu