Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Deputatul Simionca în Parlament: dacă vom avea vreodată Centura Bistriței va avea 3 studii de fezabilitate. Ce propunere are pentru a curma risipa

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Deputatul PMP Ionuț Simionca a vorbit astăzi într-o declarație politică în Parlament despre drumurile pe hârtie propuse de PSD și banii cheltuiți pe studii de fezabilitate pentru Centura Bistriței, lucrare care e promisă succesiv fără să existe surse de finanțare. Simionca le sugerează celor de la PSD ca în loc să facă promisiuni electorale fără acoperire legate de centură, mai bine să colaboreze cu toții  pentru o construcție durabilă, cu legatură la o autostradă, pentru binele comun.

“Centura Municipiului Bistrița, asta daca se va transforma din promisiuni deșarte în realitate, dacă acest lucru se va întâmpla vreodată, va fi o centură cu totul și cu totul specială: la baza construcției acesteia vor sta cel puțin două studii de fezabilitate, dacă nu trei”, a spus președintele PMP Bistrița-Năsăud într-o declarație politică rostită astăzi în plenul Camerei Deputaților.

El a  făcut și un istoric al proiectului pentru care s-au irosit deja banii pe un studiu de fezabilitate care nu mai are valoare: ”Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale, transformată astăzi în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a comandat în 2011 studii de fezabilitate pentru centurile ocolitoare ale orașelor Bistrița, Miercurea Ciuc și Gheorgheni, dar niciuna dintre acestea nu a mai fost realizată, deși s-au cheltuit 3,1 milioane de lei.”

Simionca a spus și că de doi ani se străduiește să deblocheze proiectul: ”De doi ani formulez interpelări, întrebări și fac demersuri pentru a debloca acest proiect. Iată că acum văd cum liderii PSD Bistrița-Năsăud, la început de campanie electorală, prezintă o centură pe hârtie și o licitație în curs pentru al doilea studiu de fezabilitate, cu zero bani alocați, fiecare dându-și cu părerea care este traseul potrivit. Mai mult decât atât, i-am cerut vicepremierului Suciu să aibă în vedere acest obiectiv și lucrurile să înceapă să se miște din nou”. Despre noua tentativă de a demara studiul de fezabilitate numărul 2 pentru Centura Bistriței, anunțat de PSD cu surle și trâmbițe, deputatul PMP spune că e deocamdată o alocare de buget fără precizarea sursei și că sunt șanse mari ca și acest proiect să se topească fără finalitate: ”CNAIR a reluat recent procedurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii variantei ocolitoare a orașului Bistrița. În acest sens, a fost prevăzut un buget de peste 2,5 milioane de lei, fără să fie identificată clar și sursa de finanțare. Dacă nu sunt identificate fondurile în timp util, există riscul ca și acest demers să nu poată fi pus în practică.

Parlamentarul bistrițean spune că are soluția pentru această problemă, plecând de la un proiect de lege pe care l-a inițiat, aprobat deja de Senatul României și aflat acum în dezbaterea Camerei Deputaților: “Pentru ca statul să nu fie nevoit să comande al treilea studiu de fezabilitate pentru același obiectiv de investiții, vreau să le spun stimabililor guvernanți că centura Bistriței ar putea fi parte integrantă a Autostrăzii Nordului sau complementară cu aceasta, în ultima situație fiind eventual nevoie de intrări și ieșiri din autostradă în centură, de acces intermediar. Cer Ministerului Transporturilor să lucreze împreună cu Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Consiliului Local Bistrița pentru a integra cele două proiecte majore de infrastructură, centura și autostrada, astfel încât bistrițenii să beneficieze cât mai curând de avantajele unei infrastructuri de transport la nivelul secolului în care trăim”.

Simionca le reamintește celor de la PSD și că ”Promisiunile nu țin loc de drumuri, stimați colegi de la PSD! Vă spun ferm: Bistrițenii s-au săturat să aibă șosea de centură doar pe hârtie! Și închei cu un mesaj pentru toți bistrițenii: într-adevăr, România merită mai mult decât PSD!”.

 

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Dupa cum se stie, de mai multi ani se discuta despre centura ocolitoare a Bistritei. Au fost lansate 3 variante de traseu a centurii orasului Bistrita si anume:
    1 . Varianta 1 Nord care urmăreşte, în prima parte, traseul actualului drum de centură (strada Drumul Cetăţii), se înscrie apoi pe la poalele Dealului Bisericii şi revine în DN 17 înainte de intrarea în localitatea Livezile,.

    2. Varianta 2 Sud care se desprinde din DN 17 în apropierea intersecţiei cu DN 15 A, ocoleşte localitatea Viişoara, se înscrie pe coasta dealului Codrisor şi apoi intra in oras pe la poalele Padurii Codrişor, apoi urmăreşte malul Bistriţei până după traversarea pârâului Ghinda, apoi şi revine în DN 17, înainte de intrarea în Livezile.

    3. Varianta 3 Sud care se desprinde din DN 17 la Saratel, în zona intersecţiei cu DN 15A, se înscrie pe valea râului Şieu şi apoi pe cea a râului Budacu, urmand traseul Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda – DN 17 după localitatea Livezile (între Livezile și Rusu Bârgăului).
    Dintre cele 3 trasee numai varianta 3-sud ocoleste cu adevarat orasul Bistrita.

    Nimeni altul decat primarul Cretu a fost cel care s-a cramponat de cel mai prost traseu si anume varianta 2-Sud prin Padurea Codrisor, care inca din 2010 sustinea urmatoarele:
    “Nu am ascuns niciodată că sunt partizanul variantei de Sud, şi am rămas susţinătorul variantei de Sud. Din fericire, spun eu, nu există o altă variantă, decât varianta de Sud. (…) Estimările sunt de 174 milioane de euro pentru această investiţie, din care 23,4 milioane de euro sunt despăgubiri pentru terenuri şi construcţii. Această investiţie va însemna pentru municipiul Bistriţa o şansă extraordinară, de aceea am ţinut să avem încă o discuţie. Până în 15 septembrie trebuie să le dăm celor de la CNADR un răspuns definitiv”.
    Ce nesimtire sa faci o astfel de afirmatie cand tu ai o suprafata de teren in Zavoaie pe unde va trece traseul centurii care in mintea ta limitata este singura varianta. Cum poti sa spui ca este singura varianta sa distrugi cateva hectare din padurea Codrisor si sa aduci poluarea in cea mai linistita zona a orasului? Dar varianta pe la Monar, Budacul de jos, Jelna, Ghinda, Livezile care a fost propusa de ce nu a fost sustinuta de un primar responsabil cu un memoriu justificativ convingator? Un astfel de individ care pune mai presus interesele personale decât pe cele ale comunitatii nu are ce cauta in functia de primar.

Lasă un comentariu