Bistrita
18 iunie 2019
Parţial noros
16°C
 
Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Șantierele proiectelor de mobilitate vor bloca Bistrița de anul viitor: ”numai primar să nu fi atunci” a comentat Ovidiu Crețu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mai multe proiecte de mobilitate urbană cu bani de la UE care vor redesena principalele artere de circulație din Bistrița, cu transport electric de călători, piste de biciclete și un centru Intermodal vor transforma de la anul orașul într-un șantier în care șoferi și pietoni se vor lupta să rezbată.

Va fi o perioadă extrem de dificilă pentru Bistrița, o recunoaște inclusiv primarul Ovidiu Crețu, care spune însă că n-avem încotro și va trebui să rezistăm, pentru că e singura șansă de a rezolva problema traficului din oraș. Comentând subiectul la solicitarea Bistrița Express Crețu a încercat și o glumă cu trimitere spre alegerile de anul viitor: ” vorba cuiva: cine și-ar dori să fie primar când se va întâmpla asta?” 

În 2020 e vârful șantierelor, nimeni nu știe când se termină

Deranjul va începe încă din această toamnă când se va apuca de treabă compania care va câștiga lucrările pentru linia verde: adică transportul cu autobuze electrice pe trasee dedicate, cu închiderea circulației auto pe unele străzi centrale. Primarul Crețu  estimează că din octombrie executantul în acest proiect, încă necunoscut, va deschide șantierul. Contractul este deja semnat cu ambele componente: achiziția autobuzelor electrice, respectiv a executantului.

Imediat după demararea lucrărilor un alt proiect care va bloca de data aceasta o intersecție care descarcă trafic din zona industrială  respectiv intersecția Tărpiu -Industriilor -Dimitrie Cantemir, în zona  ieșirii din pasajul subteran, dar și intersecția Gării-Blocul Dallas  se vor bloca pentru construcția Centrului Intermodal. Dacă depre Centrul Intermodal primarul susține că va deranja mai degrabă  circulația pe  străzile unde se vor desfășură lucrările și zona Gării (nota red , unele dintre cele mai încărcate intersecții conform studiilor de trafic) în schimb amenajarea pistelor pentru bicicliști, un al treilea proiect e considerat de Ovidiu Crețu o adevărată piatră de încercare pentru șoferi.

Și nu e ultimul: reconfigurarea axelor  de transport: Gării, Bulevardul Decebal -Andrei Mureșanu, Năsăudului, un al patrulea proiect  aflat încă în stadiu de contractare, va introduce o tensiune greu de imaginat în întreg traficul și practic va da Bistrița peste cap ”va dati seama ce inseamnă acest proiect.?Va fi o perioada extrem de dificila pentru oras implementarea acestor proiecte. Insa e singura sansa de a rezolva problema traficului. ” a comentat Ovidiu Crețu, care a mai spus că încărcarea traficului după ce taxa auto a fost abrogată  a depășit orice proiecții, chiar și cifrele din ultimul Studiu de trafic comandat de primarie prin 2016.

Primarul crede ca aceste proiecte sunt vitale pentru oraș și că este important ca în acest an sa se poată interveni pentru repararea-reabilitarea celor cateva zeci de străzi prevăzute prin alocările bugetare.

Share.

About Author

2 comentarii

  1. Adrian Florin Chereji în

    Pârjolește și fugi! Tactica lui Crețu.
    Centrul intermodal, ca idee, ar fi de luat în considerare dar e o mare problemă foarte mare: pe acea platformă cocoțată la 9 m vor fi numai 10 peroane iar la orele de vârf sunt 25-30 plecări. Capacitatea lifturilor de acces la platformă este limitată, la orele de vârf mulți călători vor trebui să urce pe scări echivalentul a 3 etaje.
    Apoi “linia verde” trebuia făcută parțial pe alt traseu decât cel din proiectul impus de crețu, de la Poșta veche linia verde ar fi trebuit s-o ia pe traseul Gării, Decebal, Andrei Mureșanu, Năsăudului și apoi pe Calea Moldovei pe traseul din proiect.

  2. Cretu nu a invatat nimic din propriile greseli. Dupa esecul evident cu partia de schi de pe dealul Cocosului, acum are in plan alte fantasmagorii costisitoare si inutile. Centrul intermodal este o tampenie „marca Cretu”, ca atatea altele. O platforma de beton cocotata peste peroanele de tren este o solutie complicata, costisitoare si inutila cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara in gara Bistrita este redusa, rezumandu-se la cateva trenuri de calatori. Pe de alta parte, la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Ce rost are sa mai faci o platforma suspendata sub care nu se intampla nimic. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel cu calea ferata.
    In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto nu doar intre Strada Garii si Tarpiului dar si in zona strazii Romana, prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

Lasă un comentariu