Bistrita
7 decembrie 2019
Senin
-7°C
 
Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Județul BN între cele 17 monitorizate de Ministerul Educației pentru așa numitul fenomen Brăila. Ce măsuri promite ISJ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ministerul Educației monitorizează 17 județe, printre care și Bistrița-Năsăud, pentru raportarea unui procent mare de elevi lăsați corigenți în clasa a 8-a sau cu situația neîncheiată, iar suspiciunea este că profesorii n-au dorit să strice mediile din statistici ale școlilor lor. Este așa numitul fenomen Brăila, denumit după județul unde  a fost devoalat pentru prima dată.

În statisticile MEN date publicității ieri într-o conferință de presă a ministrului Andronescu Bistrița-Năsăud ar fi pe locul 13 % cu un procent de 11,35 % de elevi de clasa  a 8-a cu situația neîncheiată sau lăsați corigenți. În tabelul proiectat în timpul conferinței de presă (foto articol) cu situația monitorizată se poate remarca faptul că în Bistrița-Năsăud aceeași generație cu 11,35 %  aveaîn 2017 un procent  4,59 % elevi corigenți sau cu situația școlară neîncheiată,  4,52% iar în 2016. ministrul Ecaterina Andronescu, citată de edupedu.ro spune că în cele 17 județe, (nn.printre care și Bistrița-Năsăud) va fi monitorizată atent  situația pe parcursul anului școlar viitor.

ISJ BN prerinde că fenomenul a scăzut

Pe de altă parte inspectorul șeg al ISJ CameliaTabără  a declarat tot joi dimineața, că în Bistrița-Năsăud fenomenul corigențelor masive la clasa a 8-a ar fi scăzut: ”Ne preocupă și copiii pe care-i lasa corigenti in clasa a 8-a  s-a vehiculat un asa numit fenomen Braila. La nivelul judetului la clasa a 8-a a scazut: anul trecut am avut 20%, acum avem 15%” a spus șefa ISJ  cam la aceaeși oră cu conferința ministrului Andronescu. Camelia Tabără a promis o monitorizare a fenomenului: ” vrem sa vedem câte corigențe au avut în 4 ani de școală acești copii și câte note de trecere. Pentru ca nu e in regula sa ai foarte multă clemență în rest și în clasa a 8-a sa spui: ” ne strică notele, ne strică promovabilitatea și îi lăsăm pe copii corigenți …am identificat și foarte multă neglijență în administrarea absențelor. Deci o sa cerem pentru acești copii cate absente au. Deci daca nu are absente vrem să aflăm …de ce nu au reușit  să-si insuseasca nivelul minimal.” Inspectorul general a mai vorbit și de o monitorizare a școlilor pe criterii de calitate care să insiste și pe modul în care se face evaluarea continuă și modul în care se acordă notele, în condițiile în care se remarcă discrepanțe mari, la unele școli între notele la clasă și cele din examenele naționale: ”Ce am vazut in inspectiile scolare: cu foarte multa indulgență se dau note mari. Vrem sa vedem diferenta de la clasa si nota de la examen. pentru că vedem festivitati de absolvire foarte frumoase , plin de 9 si de 1o …” a comentat Camelia Tabără.

 

Sursa foto: edupedu.ro

Share.

About Author

Lasă un comentariu