Bistrita
19 octombrie 2019
Soare
19°C
 
Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Ioan Turc, propuneri pentru extinderea în etape a orașului. Ce nu e viabil în proiectele administrației PSD

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Preşedintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc, fost viceprimar al Bistriței, spune că orașul are nevoie urgentă de un plan viabil pe termen mediu și lung pentru extindere, așa cum are nevoie urgentă și de alternative pentru traficul devenit imposibil.

Turc a vorbit într-o conferință de presă despre nevoia extinderii în etape și un proiect unic integrat pentru Bistrița: ”  Ca toate oraşele vechi şi prost gestionate, oraşul este din ce în ce mai îngrămădit. Criza spaţiilor construibile a dus la nenumărate excese urbanistice pe care le vedem, blocuri între case, locuinţe colective mici, lipsa locurilor de parcare. Am propus zona Cocoş-Poligon pentru extinderea în etape a oraşului, un  proiect unic integrat, cu o suprafaţă generoasă de circa 200 hectare, cu aer curat, cu acces uşora amintit Turc propunerea pe care a făcută-o în urmă cu câteva luni.

El a explicat și de ce, din punctul său de vedere, soluția viceprimarului Niculae  cu cartierul tinerilor din zona Grupului Școlar Agricol nu e viabilă: ”consideră că zona Dealu Cocoş-Aerodrom este cea mai potrivită pentru extinderea oraşului, în comparaţie cu propunerea viceprimarului Niculae din zona Livezi. „Domnul Niculae a spus că eu nu cunosc realitatea din zona Cocoş – Poligon, că sunt de fapt doar 60 de hectare. Chiar şi aşa, dacă ar fi, 60 de hectare înseamnă de trei ori mai mult dacă e să ne raportăm doar la acest indicator de suprafaţă faţă de ce propuneţi dumneavoastră. Eu vorbesc despre ceva, domnul Niculae bate păşunea despre cu totul şi cu totul altceva. Niculae propune construirea de case, de blocuri, în zona industrială de către o anumită categorie de oameni, eu vorbesc despre extinderea pe termen scurt, mediu şi lung a oraşului, cu adresabilitate către toate categoriile de vârstă. ...Complexul Sportiv Polivalent din Unirea pentru o suprafaţă de 282,20 hectare, pe care s-ar putea construi 400 de terenuri de sport. „Domnul Niculae, a intrat la apă terenul din zona Cocoş – Poligon? Numai pe hartă nu-l mai găsiţi fizic. E acolo, vă asigur”, a mai spus președintele PNL BN.

El amintește și că  în acea zonă sunt deja prevăzute investiţii în infrastructura de bază, respectiv, drum, apă-canalizare, energie electrică și că se impune un Plan Urbanistic unitar şi unic pentru întreaga suprafaţă, viabilizarea urmând să se facă în etape,  Ar urma să stabilim care este zona destinată blocurilor, locuinţelor colective mici, caselor. Vom trasa străzile, vom duce pe fiecare stradă infrastructura de bază şi vom concesiona suprafeţe la preţuri modice – un euro, între 5 şi 10 ari tuturor persoanelor active, indiferent de vârstă. Putem avea câteva mii de parcele în zona Cocoş-Poligon. Vom pune la dispoziţie gratuit 4-5 proiecte de casă, cu 2-3 culori care să intre în armonie cu întregul, va fi respectată la milimetru trama stradală, aliniamentul, regimul de înălţime, gardurile vor fi făcute din acelaşi material, cu aceeaşi înălţime. Vom stabili de la început zonele cu spaţii verzi, pentru grădiniţă, şcoală, biserică, spaţii comerciale. În acest fel îşi vor găsi utilitatea şi funcţiunile de agrement despre care tot povesteşte Primăria Bistriţa fără să facă nimic”, a explicat Turc, care a mai adăugat și că  salvarea oraşului vechi şi legarea de oraş a cât mai multor locuitori este prioritate sa.

Turc a vorbit și despre soluţii alternative, complementare, de fluidizare a traficului în municipiul Bistriţa:  „ Eu văd că PSD face drumuri de centură peste tot, acum, la spartul târgului, pentru Bistriţa, pentru Beclean, pentru Năsăud. Vedem ce a făcut PSD de când este la guvernare. Oraşul este sufocat, numărul de maşini raportat la locuitori este uriaş. Avem trei axe de transport: intrare în oraş – Calea Moldovei – Gării, este traseul DN 17, o ramificaţie o ia pe Republicii, cealaltă, pe B-dul Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului. A treia axă este un drum devenit interior, prin evoluţia oraşului, Drumul Cetăţii şi Calea Clujului. Modernizarea Căii Clujului prin lărgirea la trei, acolo unde se poate la patru benzi, este o soluţie realistă pentru degrevarea traficului. Reiterez că este o soluţie care poate rezolva problema traficului în Bistriţa: construirea unui drum de viteză, interior, pe lângă calea ferată. Calea ferată, conform legii, are o zonă de protecţie de 20 m stânga-dreapta. Prin modificări legislative care să reducă pentru municipiile reşedinţă de judeţ, pentru zonele aglomerate această zonă de protecţie, s-ar da posibilitatea ca de la Sărata, vorbesc de zona administrativă a municpiului Bistriţa – şi până la Unirea să avem un drum rapid pentru traficul uşor, care să nu aibă locuri de parcare, să nu aibă treceri pentru pietoni”, a explicat Turc.

r”.

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Extinderea orasului in zona Complexului sportiv Unirea sugerată de Ioan Turc, este o solutie ratională având in vedere si modernizarea străzii Valea Ghinzii prevăzută inclusiv cu utilităti. Aici este locul cel mai potrivit si pentru „cartierul tineretului” fără a afecta suprafetele de teren didactico-experimental ale Liceului Tehnologic Agricol, care anul viitor aniversează 150 de ani de la infiintare.

Lasă un comentariu