Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

O inițiativă legislativă de creștere a numărului psihologilor din școli blocată de incompetență ministerială. Deputata Cristina Iurișniți revoltată

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

În încercarea de a mări numărul psihologilor din școlile românești  prin micșorarea normei la care o școală are acces la un astfel de profesionist parlamentarul bistrițean Cristina Iurișniți s-a lovit ca de un zid de obtuzitatea și inerția funcționarilor din ministere.

Pentru a-și fundamenta propunerea legislativă, aceea de a permite alocarea unui psiholog școlar unui număr mai redus de elevi, respectiv de la 800 de elevi cât este acum, la 400-600 de elevi, respectiv 200-400 de preșcolari, deputatul Cristina Iurișniți avea nevoie de documente de la mai multe ministere. a avut însă parte de o surpriză: funcționarii  ministerelor au purtat-o de la Ana la Caiafa, lăsând-o fără răspuns. Parlamentarul USR s-a revoltat împotriva indolenței funcționarilor.

Ea a scris pe facebook ce i s-a întâmplat: ”De mai bine de o lună, doresc să inițiez o completare la Legea Educației prin care să stabilesc creșterea numărului de posturi de consilieri școlari/psihologi școlari… Evident, o astfel de inițiativă legislativă are și un impact bugetar. Creșterea numărului de posturi de psihologi școlari determină creșterea finanțării pentru salariile acestora, adică o creștere a cheltuielilor statului.

Conform legislației în materie fiscal-bugetară, orice astfel de inițiativă legislativă trebuie să prevadă impactul bugetar. În calitate de deputat, am obligația să găsesc acele soluții legislative care să răspundă nevoilor sociale, în speță, nevoilor elevilor de a beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere profesională. În calitate de organe ale Executivului, Ministerele au obligația de a-mi furniza toate datele tehnice pentru a demara astfel de proiecte. Ori, de peste o lună, Consiliul Fiscal, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Educației pasează această obligație de la unul la altul, răspunzându-mi superficial și mult prea vag. ”.

Cristina Iurișniți arată cu degetul către lipsa comunicării interinstituționale și spune ca e hotărâtă să nu renunțe: ”Ce mă interesează cu adevărat? Care va fi impactul bugetar al creșterii numărului de posturi de consilieri școlari: o operație simplă, de natură tehnică, care presupune înmulțirea numărului estimativ de posturi nou înființate cu salariul aproximat pentru această categorie de persoane, date pe care un parlamenta nu le poate avea fără ajutorul Ministerelor. Consiliul Fiscal a spus că nu deține cifrele exacte. Ministerul Educației mi-a cerut să calculez personal impactul bugetar, iar Ministerul de Finanțe a precizat că este obligația Ministerului Educației să calculele acest impact bugetar. Iată cum, lipsa colaborării interinstituționale, lipsa digitalizării bazelor de date și incompetența unor angajați din aceste ministere țin pe loc o inițiativă extrem de benefică pentru învățământul preuniversitar. Am retrimis astăzi o întrebare Ministerului Educației prin care am cerut clarificarea urgentă a acestor aspecte. Ne-am săturat să așteptăm după funcționari nepregătiți și iresponsabili pentru a demara proiecte legislative benefice pentru cetățeni. Noul Guvern trebuie să restructureze urgent structurile interne ale Ministerelor și să reevalueze activitatea angajaților!” a mai spus Cristina Iurișniți

Share.

About Author

Lasă un comentariu