Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Provocare de la Turc, PNL către PSD, via Niculae: ”vrei în proiecte să ne măsurăm? Hai la TV”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Președintele PNL Bistrița-Năsăud Ioan Turc i-a răspuns vineri într-o conferință de presă potențialului său contracandidat la Primăria Bistriței, viceprimarul Cristian Niculae, cel care l-a acuzat zilele trecute că i-ar fi furat proiectele, explicându-i că după 12 ani de administrare a orașului PSD ar fi trebuit să deconteze realizări și nu proiecte.

”Domnul Niculae se lamentează că i s-au furat proiectele. Domnul Niculae, care face parte dintr-un partid care e de 12 ani la conducerea Primăriei Bistrița, iar el este de 4 ani viceprimar, preferă să vorbească despre proiecte în loc să vorbească de realizări, așa cum ar fi normal?” a sunat replica lui Ioan Turc, și el lansat în cariera politică din funcția de viceprimar al Bistriței acum 13 ani.

Cum e cu rețelele de cabluri  îngropate ?

Turc a luat pe rând presupusele idei plagiate, unele lansate însă cu mult înainte de liberali chiar pe când Turc era viceprimar sau candida la Primăria Bistriței:”  Eu am propus demararea unui proiect de reabilitare a infrastructurii stradale, cu îngroparea tuturor reţelelor de utilităţi şi cu amenajarea sistemului de preluare a apelor pluviale. Oraşul este în jurul nostru, PSD este la guvernare, domnul vice e în exerciţiu. Unde sunt reţelele îngropate pentru că arată oraşul ca şi „Pădurea spânzuraţilor? Cele 2-3 strazi pe care s-a întâmplat acest lucru reprezintă proiectul domnului Nicolae? ” s-a întrebat acesta.

Despre extinderea rețelei de drumuri din Bistrița prin construirea uneia în proximitatea căii ferate Turc susține că proiectul e fezabil și că are promisiuni de la ministrul Transportului că CFR va acorda aprobările în condițiile în care multe orașe din România o solicită: ”Am spus că vom demara proiectul de realizare în intravilanul municipiului Bistriţa a unei şosele pe lângă calea ferată, cu perspectiva unei axe de transport de la Sărata la Unirea. Domnul Niculae zice că s-a ocupat de acest lucru, a făcut o alee pe lângă calea ferată. Dar tot el spune acuma recent, ca nu se poate asa ceva că nu este CFR-ul de acord. Am discutat cu ministrul Transporturilor, am discutat  cu primarul Ilie Bolojan, cu alţi primari de oraşe şi municipii din Transilvania. Va exista un proiect comun, pentru că nu doar Bistriţa are nevoie de o asemenea soluție că doar nu avem pășuni în orașe, ca să facem drumuri. Aceasta este o soluție pe care Ministrul Transporturilor le-a dat girul și care urmează să se pună în aplicare,  a precizat Turc.

Părcările subterane /supraterane -rană veche

Ioan Turc a vorbit și despre un alt subiect vehiculat în fiecare campanie electorală pentru Bistrița de doi ani încoace și nerealizat. După ce a reamintit de proiectul inițiat de el, cel cu parcarea supraterană de pe Bistricioarei (nota red preluat inițial de administrația Crețu și închis ca subiect după ce conducerea Primăriei a concluzionat că nu se poate înțelege financiar cu proprietarii terenurilor)  s-a referit şi la parcarea subterană din Mihai Eminescu, care a promisă de administrație inclusiv în campania din  2016. Turc a reamintit că viceprimarul a invocat faptul că nu s-a putut face pentru că nu au existat fonduri europene pentru care parcările de acest gen să fie eligibile și i-a dat replica: ”Minciuna are picioare scurte. Să ne înțelegem bine. Primăria Oradea  a finalizat o documentaţie tehnică pentru o parcare subterană, în Piața Mihai Gojdu cu 277 de locuri şi o valoare de 3,6 milioane de euro, din fonduri europene Asta înseamnă rezolvarea parcărilor, nu sa dai cu bidineaua pe asfalt”

Ioan Turc a vorbit și despre Piața Decebal,  a cărei modernizare, promisă în campanie, s-a dovedit nimic mai mult decât o spoială, nicidecum o piată modernă, cu temperatură controlată, închisă integral: ”: Anul trecut a dat cu bidineaua, a lasat acelasi mese din tablă si avem același comerț medieval, de tarabă, pe care se sborșesc fructele și legumele când e cald și îngheață iarna când e frig. Piață închisă cu temperatură controlată ( nn.proiectul lui Turc) înseamnă altceva, domnule Nicolae”

Turc a abordat și subiectul cartierului tinerilor încercând să arate că viziunile sunt complet diferite;  „Domnul Niculae spune că facem cartierul Tineretului, aţi mai auzit ceva? Planşa am văzut-o, la desene se pricep, şi la panouri. Vorbeşte de un cartier al tinerilor lângă cel mai mare angajator, lângă cea mai aglomerată zonă din Bistriţa. Îl invit încă o dată pe domnul vice Niculae, care tace în ceea ce priveşte invitaţia de a merge la orice televiziune, oriunde, putem să facem  o dezbatere cu toată  presa locală, să ne explicăm proiectele. Îl aştept pe domnul Niculae să le explice bistriţenilor ce crede despre Bistriţa, ce are în minte”, a mai spus preşedintele PNL BN.

Povestea spinoasa a taxei de salubrizare

În ceea ce priveşte taxa de salubrizare, Ioan Turc a menţionat că aleşii PNL s-au abţinut pentru că au fost luaţi bani de la subvenţia pentru transport şi redirecţionaţi spre taxa de salubrizare, „o cacialma sută la sută, tipică PSD”. ” păi e normal că s-au abținut consilierii PNL. Ce puteau să facă acești consilieri. Am spus că banii trebuie luați de acolo de unde se toacă, de la pârtia de schi, sau de la evenimentele culturale pentr care se alocă bani cu nemiluita și care nu eistă: pentru că ce fel de eveniment e ala când cei de pe scena sunt mai mulți decât publicul? Banii luați de la transport înseamnă o gaură de la sistemul public de transport din Bistrița

 

Share.

About Author

4 comentarii

  1. Felicitări domnule Turc.
    M-am scarbit de moaca acestuia pe panourile publicitare cu care a impanzit orasul cu marile realizari si propuneri.
    Sunt la putere de 12 ani si orasul arata jalnic.
    Gradima botanica, stadion, aquaparc asta ne trebuie cand noi bajbaim pe strazi cu lanterna, suntem inundati la orice ploaie, strazi ca in evul mediu, oras murdar, pasajele cu bani multi realizate pe vremea psd sub orice critica, fantani arteziene transformate in cosuri de gunoi dupa ce ca sunt urate.Mai vreti domnule Niculaie?
    De unde atata lauda si minciune ?
    De la schii din Italia?
    V-ati angajat toti psf-isti in institutii, primatia este plina de ei, de neamuri, amante facute sefe peste noapte.
    Nu va este rusine?
    Ne credeti prosti pe toti?

  2. Ar fi interesantă o dezbatere televizată intre Ioan Turc si Cristian Niculae (alias Wannabe), pe subiecte legate de programul fiecăruia referitor la dezvoltare orasului Bistrita in următorii 4 ani. Deocamdată numai Ioan Turc a venit incă din 2018 cu un program de “guvernare locală”, in timp ce Niculae in calitate de viceprimar a sustinut ideile primarului Cretu, care au făcut din Bistrita “Caracalul Ardealului”

    Iata in ce constă programul lui Ioan Turc, din 2018 pentru “Bistrita normală”:

    1. Îngroparea rețelelor de utilități: curent, rețele de telefonie, internet și reabilitarea infrastructurii stradale și a trotuarelor. Coroborarea acestui efort și etapizarea să împreună cu operatorii de apă-canal și gaze pentru intervenții la aceste rețele; asfaltarea străzilor de pământ printr-un program dinamic, în acord cu furnizorii de utilități

    2. Fluidizarea traficului în municipiul Bistrița prin măsuri specifice, cum ar fi:

    a) Pe latura de nord, modernizarea Drumului Cetății și extinderea lui la trei și patru benzi și prelungirea acestuia prin spatele localității Unirea, cu ieșire la DN 17

    b) Pe latura de sud, folosind Podul Berăriei, pe lângă râul Bistrița, Valea Ghinzii, Dealul Cocoșului cu ieșire la DN 17 prin construirea unui pod nou la capătul localității Unirea

    – amplasarea de panouri fonice în zonele rezidențiale

    ”Centura este un proiect mare, municipalitatea nu are prea multe pârghii și eu mă refer la posibilitățile pe care Primăria le are prin buget propriu, împrumuturi și transferuri de la bugetul național”

    c) stoparea construirii Centrului Intermodal în varianta propusă de către PSD și refacerea proiectului pe un amplasament din zona străzii Industriilor sau Drumului Cetății, transferul spre gara și oraș urmând să se facă printr-un pasaj subteran pe sub calea ferată, cu mijloace de transport de mici dimensiuni

    ”Proiectul Centrului Intermodal este o aberație cumplită. Nu înțeleg cum poți avea o viziune atât de distorsionată. Dacă au putut comuniștii să facă un pasaj pietonal pentru accesul spre zona industrială cred că și noi putem, cu bugetele și mijloacele actuale, să facem un pasaj auto”

    3. Redimensionarea Parcului Industrial de la Sărata, ca suprafață și utilități și încurajarea localizării în parc a afacerilor inovative. Racordarea acestuia la rețeaua de cale ferată

    ”Este proiectul pe care l-am început în 2006 și care a fost siluit de Primăria Bistrița. Parcul Industrial trebuie redimensionat, altfel vor crește buruieni încă mult timp de acum încolo. Parcul Industrial este acum o drăguță pistă de karturi. Priviți ce s-a întâmplat în Oradea, sunt trei parcuri care duduie. Știu, mi s-a spus, Bistrița nu are potențialul Oradei, dar dacă ei au putut trei noi nu putem unul? Diferența este de administrație. Dejul cum a putut?”

    4. Edificarea unui campus pentru învățământul universitar tehnic, în Parcul Industrial; edificarea unui campus pentru învățământul profesional. Numărul de studenți și elevi, specializările și finanțarea ar urma să rezulte dintr-un parteneriat între școală, mediul privat și municipalitate

    Construirea unui complex de grădinițe pe actualul amplasament al Grădiniței ”Dumbrava Minunată”, lângă Parcul Municipal

    5. Extinderea orașului în zona Dealul Cocoșului, prin vânzarea sau concesionarea către oamenii activi, indiferent de vârstă, de loturi de teren viabilizat prin investiții publice derulate de către municipalitate, pentru construirea de locuințe

    ”Am propus acest proiect ținând cont că primăria cheltuiește o grămadă de bani pentru a duce utilități la bazaconia asta numită pârtie. Nu e păcat să nu folosești această infrastructură care trece printr-o zonă frumoasă, aerisită? A sărit repede viceprimarul și a spus că face în Livezi, adică pe un rât unde nu există infrastructură și trebuie să iei totul de la zero, lângă cel mai mare angajator din Bistrița, unde îți ia 40 de minute să cobori dimineața în oraș și o oră când te întorci acasă, transfer de teren de la Liceul Agricol către primărie ca să îi mintă pe oameni că le dau terenuri. Acestea nu se desenează pe hârtie, le dai când ai infrastructură. Așa, poți să dai terenuri pe Pluto sau pe Venus”

    6. Cumpărarea de către municipalitate a Halei Decebal sau construirea unei clădiri în zona de comerț în aer liber, în vederea asigurării unui comerț tradițional civilizat

    ”Proprietarul celei mai mari suprafețe din hală vrea să vândă, primăria trebuie să aibă și un rol economic când interesele publice reclamă acest lucru. Nu poți să dormi în șoșoni toată ziua și să stai impasibil, lăsând să treacă pe lângă tine oportunități. Primăria ar putea să intre în negocieri și să cumpere acest activ pentru a-l reabilita. Zace într-un sertar în primărie un proiect pentru construirea de spații în zona halei dar nu discută nimeni despre așa ceva”

    7. Finanțarea doar a activităților culturale de calitate; stoparea hemoragiei financiare pe activități culturale minore, lipsite de relevanță

    ”Mă simt jenat când văd, la unele manifestări, oameni mai mulți pe scenă decât cei care se uită. E nevoie de proiecte care să individualizeze Bistrița”

    8. Finanțarea infrastructurii și a activităților sportive; modificarea proiectului Aqua Park din zona Dealul Cocoșului pentru construirea unui bazin de dimensiuni olimpice

    ”La LPS nu se mai întâmplă aproape nimic, nu mai există niciun fel de performanță. Actuala administrație ar trebui să modifice proiectul Aqua Park-ului, vor fi niște știolne. E prevăzut un bazin de 25 de metri, de ce nu facem un bazin de dimensiuni olimpice care să poată fi folosit de cluburile de înot și în scop de agrement? Dacă fac și cu Aqua Park-ul ce au făcut cu pârtia, cred că totuși noi ca bistrițeni avem o uriașă problemă pentru că permitem astfel de lucruri”

    9. Cheltuirea judicioasă a banului public

    ”Pârtia nu costă 4 sau 6 milioane de euro ci 10, plus că bagă bani mereu, plus mentenanță. Uitați-vă la lucrările făcute în ultimii zece ani, nu poți umbla pe trotuarele noi, trec oamenii pe partea cealaltă, pe trotuarul vechi. În fața Casei de Cultură sar pietrele, pare o zonă descoperită arheologic, parcă e ceva de acum 2.500 de ani. Lor nu le e jenă când văd?”

    10. Dimensionarea corectă a aparatului primăriei, numeric și profesional, în vederea îndeplinirii obiectivelor instituției

    ”Dacă pleacă cumva cel mai mare angajator, rămâne primăria cel mai mare angajator din oraș. Nu se poate. O instituție publică nu trebuie să fie altceva, cuib, pepinieră, incubator”

  3. Bine punctat domnule Iuliu.
    Ati atins tot ce era de spus.
    Felicitari fumneavoastra si liberalului dl Turc.
    M-am saturat de liberali colorati gen Sasarman, Sigartau, Rai si alti PDL-listi de lui Olteanu.

  4. Punctul 10 din programul lui Ioan Turc pentru Bistrita, cel referitor la dimensionarea corectă a aparatului primăriei, numeric și profesional, în vederea îndeplinirii obiectivelor instituției, este unul din cele mai importante, dacă nu chiar cel mai important.
    La acest capitol lucrurile nu sunt deloc in ordine, si s-a văzut asta la adoptarea bugetului local al municipiului Bistrita pe anul 2020, unde suma de 76 milioane de lei alocată numai pentru plata salariilor din primarie este mai mare decât suma de 68,6 milioane de lei reprezentând cheltuielile pentru bunuri și servicii, adică pentru întreținerea orașului.
    Asta demonstrează că in prezent, este imperios necesară optimizarea structurii de personal, deoarece există prea multi tăietori de frunze la câini cu salarii mari in administratia locală. La primăria Bistrița, dupa unele surse, numai aparatul primarului are în componență 273 de angajați. În ceea ce privește totalul angajaților din structurile aflate în subordinea primăriei (toate direcțiile, inclusiv asistenții sociali), aceștia sunt în număr de 895, desi Bistrița are undeva între 70 și 80 de mii de locuitori. Potrivit primarului,numai in Primăria Bistrița lucrează peste 700 de persoane.
    In altă ordine de idei, la conferinta extraordinară a organizației PSD Bistrița-Năsăud din 7 februarie, 2020, presedintele CJ Radu Moldovan recunostea că salariul mediu în economia reală din judetul Bistrița-Năsăud este mai mic decât în alte judete. El punea acest decalaj pe seama faptului că (citez): “la Bistrita nu există universități, hub-uri de IT și multe altele, fiind un județ mai mic în periferia Clujului și în apropierea Mureșului, normal că nu ai un salariu care să tragă media foarte sus”.
    Numai că Radu Moldovan si administratia PSD-istă nu a făcut nimic pentru ca la Bistrita să existe univerităti sau industrii IT, si asteaptă ca acestea să cadă din cer. In schimb, in programul lui Ioan Turc există ca obiectiv prioritar edificarea la Bistrita a unui campus pentru învățământul universitar tehnic.

Lasă un comentariu