Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Ministrul Violeta Alexandru în vizită la Casele de pensii Bistrița și Cluj. Cu ce probleme specifice se confruntă acestea

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

După o vizită făcută la Casele de Pensii Bistrița-Năsăud și Cluj, Violeta Alexandru, ministru demis al Muncii a declarat astăzi la  într-o conferință de presă de la Bistrița că sunt probleme serioase în cele două județe atât în ceea ce privește calcularea pensiilor internaționale cât și  cu birocrația legată de un formular necesar celor care muncesc în străinătate.

Ministrul a vorbit despre o particularitate a județului Bistrița-Năsăud, cu mulți locuitori care muncesc în străinătate și în special în Spania și care  sunt nevoiți să aștepte foarte mult după acte care dau bătăi inclusiv funcționarilor din Casele de Pensii . În privința pensiilor internaționale Violeta Alexandru a explicat că va fi nevoie de detașarea și a altor funcționari în condițiile în care se lucrează în platforme complet diferite față de pensiile naționale și cele două sisteme nu sunt interconectate: ”Pe ansamblu am fost să văd  Casele de Pensii din Cluj și Bistrița . În toata tara avem probleme serioase legate de calculul pensiilor internaționale. Am văzut ca e nevoie de o decizie pe care o voi şi lua în scurtă vreme alături de preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice pentru a realoca, a reorganiza echipa caselor astfel încât la „Pensii internaţionale” să se implice mai multe persoane faţă de una-două, aşa cum văd că sunt încadrate în medie în fiecare casă, având în vedere volumul mare de solicitări de la românii plecaţi în străinătate, mai ales din Spania, la ambele case judeţene .. Doi oameni nu ajung, mai ales ca si aici si acolo sunt multi români pe Spania” a explicat Violeta Alexandru.

Nici platformele de calcul ale pensiilor care nu sunt interconectate nu-i ajută pe funcționari: ”Am discutat despre limitările, pe care le știu și eu privind de  platformele pe care se fac pensiile, se lucreaza într-un sistem pentru pensiile naționale, altele pentru pensiile internaționale,  in alt sistem și din păcate platformele nu sunt interconectate…Unele calculele se fac pur si simplu cu pixul pe hartie. Am trecut în revista si din păcate ne asteaptă un alt sistem de recalculare al pensiilor de anul viitor si trebuie să fim pregătiți dinainte de vreme” a mai spus ministrul.

Formularul pentru care se cer 18 hârtii

Ministrul a vorbit și despre birocrația excesivă necesară pentru formularul de care au nevoie cei care vor să lucreze în străinătate, așa zisul Formular 1 :  ”Am discutat de încărcătura pe care o are o persoană care se detaşează să lucreze în străinătate şi el trebuie să intre în posesia acestui formular cu care se prezintă la locul de muncă din străinătate. Sunt 18 documente, multe dintre ele disponibile la alte instituţii ale statului, dar care astăzi se solicită cetăţeanului. E vorba de documente despre societatea la care are contractul de muncă în România, informaţii pe care casa de pensii la poate găsi accesând datele de la Ministerul Finanţelor. Li se cer o serie de date oamenilor care pot fi obţinute de la Registrul Comerţului. Am trecut în revistă problema, eu ştiam de la Bucureşti, din informările pe care le-am solicitat, dar îmi foloseşte foarte mult să discut în teren cu cei care lucrează, cu cei care primesc solicitări şi care au cea mai clară idee vizavi de dificultăţi” a explicat Violeta Alexandru, care a spus și că va căuta soluții eficiente pentru simplificarea procedurii.

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu