Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Înscrierile în Cartea Funciară se vor mută în online în timpul stării de urgentă. Când vor fi aduse documentele scrise

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Înregistrările lucrărilor cadastrale și a celor din Cartea Funciară ar putea trece temporar exclusiv în online pe perioada cât durează starea de urgență, prevede un proiect de ordonanță de urgență aflată pe site-ul Ministerului Lucrărilor Publice și Dezvoltării. Proiectul care a fost postat în 6 martie și va fi lăsat în dezbatere publică 10 zile prevede ca notarii publici și experții cadastrali ”să execute lucrări de cadastru, cererile de recepţie şi/sau de înscriere în cartea funciară vor fi înregistrate on-line, însoţite de toate actele pe suport informatic, inclusiv a celor emise de alte entităţi, semnate cu semnătură electronică extinsă pentru conformitate cu originalul.”

În schimb în 30 de zile de la încetarea stării de urgentă cei care au depus documentele online sunt obligați să aducă originalul sau copia legalizată la OCPI și să o depună la registrele județene de cadastru și publicitate imobiliară

La fel ca și înregistrarea și finalitatea acesteia, adică  încheierea de admitere sau respingere, extrasul de carte funciară şi celelalte răspunsuri emise prin intermediul sistemului informatic integrat de cadastru şi carte funciară se consideră valabile  fără semnătură și ștampilă în baza codului de verificare din antet, fie semnate cu semnătură electronică de către sistem

 Proiectul de ordonanță  nu intră în vigoare până nu e adoptat de Guvern. Tinând cont ca starea de urgență s-ar putea prelungi până în 16 mai, conform ultimelor anunțuri ale presedintelui OUG-ul ar putea rezolvarii  blocajele înregistrărilor de tip cadastral.

Share.

About Author

Lasă un comentariu