Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Deputatul Ionuț Simionca insistă cu Autostrada Nordului. Ce îi cere PSD-ului și PNL-ului legat de acest proiect

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Realizarea Autostrăzii Nordului, cea care ar urma să lege Suceava de Vama Borș cu trecere pe lângă Bistrița  este cerută cu insistență de deputatul PMP, cel care a inițiat și un proiect legislativ de construire a acestuia, trecut de Senat. Simionca cere acum deblocarea proiectului din Camera Deputaților, iar Executivului  alocarea banilor pentru studiul de prefezabilitate.

Simionca a revenit cu povestea proiectului într-o declarație politică făcută miercuri în Parlament și susține că faptul că ne aflăm în pragul unei crize economice nu ar trebui să descurajeze investiția, dimpotrivă: ”La aproape o lună după starea de alertă, în pragul unei crize economice fără precedent, mă simt obligat să readuc în actualitate o temă de maxim interes pentru peste 2,5 milioane de români care trăiesc în Nordul țării, în particular pentru bistrițenii pe care îi reprezint în Parlament: este vorba de construcția Autostrăzii Nordului. În 2018 am inițiat Proiectul de lege privind construcția Autostrăzii Nordului, iar acesta a fost adoptat de Senat în martie anul trecut. De atunci, nimic, liniște, proiectul zace pierdut în sertarele comisiei de specialitate din Camera Deputaților” spune deputatul PMP.

Simionca a reamintit și că atunci când PMP a semnat cu PNL în  noiembrie  un protocol de colaborare politică pentru susținerea învestiturii Guvernului Orban,  partidul său  a condiţionat votul de demararea mai multor proiecte de infrastructură rutieră majore, printre care și Autostrada Nordului.: ” De atunci, nimic, niciun semn, pe această temă guvernanții dorm liniștiți. Unii dintre dumneavoastră ar putea spune să îmi văd de treabă, de unde să aibă România bani pentru a susține un asemenea proiect în vremuri de criză? Dar eu vă spun cu fermitate, România poate ieși din criză cu proiecte de infrastructură majore. În contextul suspendării, la nivelul Uniunii Europene, a Pactului de Stabilitate şi de Creştere, care ne permite depăşirea deficitului bugetar, Guvernul poate relansa economia prin investiţii în infrastructura mare, cum ar fi Autostrada Nordului – proiecte care nu pot fi finanţate prin fonduri europenea mai spus Ionuț Simionca în declarația sa din Parlament.

Așa că Simionca are două solicitări, fiecare pentru câte unul dintre partidele mari: ”În consecință: 1 .Cer PSD să deblocheze în comisiile de specialitate din Camera Deputaților și să supună la vot de urgență Proiectul de lege privind construcția Autostrăzii Nordului, care s-a prierdut de mai bine de un an pe circuitul parlamentar.

2.Cer PNL să finanțeze, în primă instanță prin Ministerul Transporturilor, studiul de prefezabilitate pentru Autostrada Nordului și apoi să identifice modalități de finanțare a acestui obiectiv de investiții. Vă reamintesc că sunt peste două milioane și jumătate de cetățeni în Ardeal care au nevoie de infrastructură modernă, pe care noi vrem să-i conectăm cu Occidentul, să poată să ajungă mai repede în Ungaria, în Austria sau în Germania. Vă rog, stimați colegi, gândiți-vă și la ziua de mâine, la nevoia și dorința comunităților noastre de a se dezvolta pentru a ține pasul cu vremurile în care trăim.

Mai mult, în perioada de criză economică generată de pandemia COVID-19, Autostrada Nordului poate contribui la relansarea economică a Ardealului și a întregii Românii” a încheiat Simionca.

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Proiectul de lege privind construcția Autostrăzii Nordului, inițiat de deputatul Ionut Simionca în anul 2018 a fost adoptat de Senat în martie , 2019 si de atunci zace în sertarele comisiei de specialitate din Camera Deputaților. Este nevoie urgentă de aprobarea de către Camera Deputaților a proiectului Autostrăzii Nordului care include si centurile ocolitoare ale oraselor Bistrita si Beclean, având în vedere că în sedinta de joi , 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară.

Lasă un comentariu