Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Un parlamentar bistrițean îi cere ministrului educației să profesionalizeze corpul profesorilor corectori

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Deputatul Cristina Iurișniți îi cere ministrului educației, Monica Anisie să găseasca o soluție să pentru profesionalizarea profesorilor care corectează la examenele naționale și pentru crearea unui corp național al evaluatorilor în condițiile unui numar foarte mare de contestații acceptate, dar și a unei diferențe mari de notare.

”Din păcate, în fond, problemele acestui examen se adâncesc de la an la an. Vedem iar note exagerate după contestații, vedem iar discrepanțe uriașe între mediul urban și rural, dar mai ales, o evaluare care nu relevă competențele și aptitudinile dobândite de elevi, ci mai degrabă capacitatea de reproducere a unor informații învățate pe de rost! Profesorii responsabili solicită de mulți ani o selecție serioasă în  constituirea Corpului de profesori evaluatori, care să beneficieze de o formare profesională de calitate! Consiliul Național al Tinerilor la fel au solicitat o profesionalizată a profesorilor evaluatori.

Solicit public ministrului Anisie ca Ordinul de Ministru pentru constituirea Corpului de profesori evaluatori, selectați după o metodologie în acord cu cerințele învățământul european centrat pe dezvoltarea de competențe, să apară de urgență!” scrie Cristina Iurișniți. Ea spune și că cifrele sunt mai dramatice decât cele care apar la prima vedere:

 ”Cifrele statistice sunt din nou relevante pentru a putea evidenția problemele acestei examinări naționale; rata de promovare de 64,5% în 2020 (după contestații) nu trebuie privită în mod absolut, ci trebuie raportată doar la numărul elevilor care au intrat în examenul național. Cu alte cuvinte, mii de elevi sunt uitați an de an, pierzând șansa de a obține acest examen atât de important pentru accesul lor pe piața muncii sau către sistemul de învățământ universitar. Doar 38% din absolvenții promoției 2020 au obținut Examenul de bacalaureat!” mai scrie deputatul USR.

Mai mult, anul 2020 s-a confruntat cu un număr exagerat de multe contestații: 62 790 în 2020 raportat la media situată între 40 000 și 50 000 de contestații în ultimii 8 ani. .. Din cele 62 790 de contestații, 59 000 au fost admise! Cu alte cuvinte, 59 000 de lucrări nu au fost corectate conform baremului din prima, fapt care generează o suspiciune cu privire la gradul de atenție și integritate al multor profesori-corectori.

 Un sistem de corectare și evaluare echitabil presupune o perfecționare continuă a profesorilor-corectori. Este intolerabil să vedem un număr atât de mare de contestații, dar și creșteri cu 3 puncte între nota inițială și cea finală! Am solicitat Ministerului Educației să ia măsuri față de cadrele didactice care nu au dat dovadă de etică profesională și au evaluat profund greșit lucrările a zeci de mii de elevi. În urma solicitărilor publice, MEC a anunțat că va emite un Ordin de Ministru pentru constituirea Corpului de Experți în evaluare” a mai spus Cristina Iurișniți

 

 

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu