Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Liberalul Ioan Turc, noutăți despre noua centură a Bistriței după o întâlnire cu ministrul transporturilor

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Municipiul Bistrița va avea o centură ocolitoare, care va fi parte a drumului de mare viteză Baia Mare-Suceava, a anunțat președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc.

Acesta s-a întâlnit recent  cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode pentru a afla stadiul proiectului care sa-i ofere în cele din urmă ieșire Bistriței către marea infrastructură rutieră:   ”Ofertele pentru realizarea drumului de mare viteză între Baia Mare și Suceava au fost depuse la Ministerul Transporturilor din data de 6 februarie a.c.. Luna viitoare, va fi semnat contractul de atribuire pentru realizarea studiului de fezabilitate la cele trei tronsoane: Baia Mare – Bistrița, Bistrița – Vatra Dornei, Vatra Dornei – Suceava” a scris liderul liberal pe pagina sa de facebook . Studiul de fezabilitate va fi elaborat în 18 luni, în condițiile în care acesta trebuie să clarifice varianta de lucru: drum expres, autostradă sau variante mixte, în cadrul acestuia vor fi incluse și șosele de centura pentru municipiile prin care trece iar sarcina celor care vor câștiga întocmirea studiului de fezabilitate va fi să studieze  3 variante de centură ocolitoare, anunță Ioan Turc.

Liderul liberal a reamintit și că, în 2007, atunci când a fost de asemenea președintele județean al PNL și viceprimar al Bistriței,pe vremea în care  Ludovic Orban era ministru al Transporturilor a obținut ca reabilitarea DN17 să includă și străzi importante ale Bistriței : ”(Libertății, Independenței, Gării, Republicii, 1 Decembrie, Calea Moldovei) au devenit artere ce pot prelua chiar și traficul greu. Acum am obținut angajamentul premierului Ludovic Orban și al actualului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, ca execuția șoselei să înceapă cu traseele drumurilor de centură. În curând, Bistrița va avea variantă ocolitoare pentru circulația rutieră” a mai scris Ioan Turc.

”Împreună cu realizarea unui drum expres în municipiu, pe lângă calea ferată (pe modelul de la Oradea), problema traficului auto își va găsi răspunsul așteptat de toată lumea. Este angajamentul meu în fața bistrițenilor!” anunță Turc, cel care este candidatul PNL la Primăria Bistrița.

Odiseea centurii Bistritei

CNADNR a mai plătit un studiu de fezabilitate pentru centura Bistritei, de 1,5 milioane de euro în 2010, realizat de o companie din București, IPTANA SA, fostul institut de proiectare drumuri București, însă varianta aleasă de conducerea municipalității, cea de sud, cu străpungerea dealului Codrișor a stârnit un val de nemulțumire în oras și un referendum organizat de municipalitate, mai mult formal, cu o prezentă de 13% la vot. Studiul de fezabilitate extrem de contestat nu s-a mai materializat într-un proiect tehnic.

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare este din cauza tâmpeniei primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era si extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
    Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost si el părtas la gândirea inteleaptă a colegului său de partid , fiind un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor clocită de mintea obosită a tov. Cretu.
    In sfârsit, de data asta se conturează o solutie ratională menită să scoată traficul de tranzit inafara orasului, asa cum este logic.
    Prin definitie, notiunea de ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea traseului in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Astfel, există sanse ca după finalizarea studiilor de fezabilitate să poată fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.

Răspunde lui Paul Renunță