Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Ales vicepresedinte național la PSD, Radu Moldovan și-a schimbat complet discursul. Acum vorbește de toleranță zero la corupție

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Radu Moldovan, președintele PSD Bistrița-Năsăud este din nou într-o formulă de conducere a PSD-ului național, ca vicepreședinte, de data asta sub conducerea lui Marcel Ciolacu.

Moldovan care-a fost ales sâmbătă vicepreședinte alături de Olguța Vasilescu, Claudiu Manda, Gabriel Zetea din Maramureș sau Mihai Tudose, într-un congres online cu doar 20 de lideri în sală a ieșit vicepreședinte pe un algoritm care a ținut cont de mai mulți factori, decis într-o sedință de Comitet Politic Executiv. Astfel conducerea PSD a hotărât să acorde 5 poziții de vicepreședinți naționali pentru cinci județe cu performanțe pentru PSD la ultimele alegeri ( n-a fost cazul PSD Bistrița-Năsăud), apoi alți 8, printre care și Radu Moldovan  au fost alesi pe structuri regionale.

Discurs pe gustul PSD: comunismul nu-i la noi

Într-un congres în care cuvântul de ordine a fost restartarea PSD, Moldovan, cel care candidează la locale în Bistrița-Năsăud fără însemnele, culoarea si sigla partidului său, sub flamura unui Alianțe  de stânga, le-a vorbit la congres colegilor despre proiecte de țară și așa cum o face aproape întotdeauna s-a raportat la președintele Iohannis.

De data asta l-a certat că n-ar fi făcut un proiect de țară, asta în condițiile în care PSD a girat totuși 7 ani ani guvernarea cu un Parlament cu o largă majoritate : ”M-as fi asteptat ca Klaus Iohannis să cheme toate partidele și sa cheme romanii intr-un proiect de țară. Dle Ciolacu, dle Stănescu, dle Dîncu, dna Firea, obligația zero a PSD este ca în urmatoarea perioada, intr-un termen cat mai scurt, să venim in fata românilor cu un proiect de tara” 

Radu Moldovan a mai aruncat în discursul său și un comentariu cel puțin bizar,  aproape un nonsens, că România ar funcționa pe structura statului comunism, cu derapaj pe dreapta: ” Functionam azi pe structura statului comunist, amplificată de dreapta”.

Cum ar trebui să arate proiectul de țară al PSD-ului, dacă tot vor să-l facă acum când sunt opoziție, a explicat Radu Moldovan într-o intervenție la DC News, în termeni cu totul neobișnuiți pentru un lider din PSD. Moldovan susține acum că un proiect de țara ar trebui obligatoriu sa prevadă toleranță zero la corupție (sic”!)  dar și  Justitie socială, voce a poporului auzită, tolerantă zero față de abuzuri. Un discurs cu totul neobișnuit pentru un lider PSD care nu a avut nimic de obiectat atunci când Liviu Dragnea s-a cramponat de putere în pofida condamnarilor sale pentru corupție din primele instanțe.

Radu Moldovan a fost apropiat de conducerile PSD încă din vremea în care partidul era condus de Mircea Geoană, pe care l-a susținut fătiș la celebrul congres în care acesta l-a învins pe Adrian Nastase. Cu următorul presedinte, Victor Ponta, cel care l-a facut si purtator de cuvânt al PSD, Moldovan avea o relatie notorie de amiciție. După ce Dragnea a preluat partidul bunele relatii s-au păstrat si fostul consilier al lui Moldovan, Daniel Suciu a ajuns seful grupului parlamentar al PSD în vremea controversatelor modificari din Parlament la legile justiției si apoi ministru al Dezvoltării si chiar vicepremier în Guvernarea Vioricăi Dăncilă, iar Ministrul Mediului a devenit practic minister bistrițean.

Share.

About Author

2 comentarii

  1. Răducu s-a trezit din hibernare si constată năuc si cu surprindere că: „Funcționăm astăzi pe structura statului comunist, amplificată și dublată de dreapta”. Păi cine s-a opus reformei statului timp de 30 de ani de la revolutie dacă nu PSD-ul sub diferitele lui forme constituit pe srtuctura PCR din indivizi fără personalitate strâns uniti in jurul tătucului Iliescu care si in prezent la peste 90 de ani (multi inainte!) este presedinte de onoare al PSD-istilor.
    Acum Răducu vorbeste de nevoia de reformă si uită că după alegerile parlamentare din 2012, câstigate cu o majoritate de 65% de Uniunea Social- Liberală (PSD+PNL), Guvernul Ponta nu a avut curajul să vină cu o reforma administrativă profundă, din cauza opozitiei „baronilor locali”. S-au invocat tot felul de motive si s-a apelat doar la paleative care nu au dus la nici un rezultat. In prezent România, membră a Uniunii Europene este un stat excesiv-centralizat si nereformat care păstrează organizarea administrativ – teritorială a țării făcută de Ceausescu in 1968 nu mai corespunde situatiei actuale.
    Centralizarea excesivă împiedică foarte mult absorbția fondurilor europene, iar solutia este regionalizarea, care crează o compatibilizare cu cerintele Uniunii Europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decât dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nu exista nici un județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiind dependetă de Guvernul de la București unde lucrurile se misca foarte greu.
    Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ teritorială în Romania ceea ce nu există astăzi. A doua cale este mai simpla si se poate face prin lege care sa prevada comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune ca din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus dupa modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativa in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene.
    Prin urmare, regionalizarea trebuie să aiba ca obiectiv esential descentralizarea si un grad ridicat de autonomie regională. Insă regionalizarea cu păstrarea judetelor nu rezolva nimic, ba dimpotrivă adaugă un nivel suplimentar de birocratie intre administratia centrală si cea locală. Solutia este extrem de simplă si ea presupune desfintarea actualelor judete si trecerea unor prerogative de importantă zonală, ale acestora la regiune, iar celelalte atributii judetene care au importantă locală, să treacă la primarii, unde sunt mai aproape de cetătean. Astfel, orasele si comunele mari vor putea primi mai multe atributii in timp ce comunele mici vor ramane cu functiile actuale. Această masură ar putea duce in timp rezonabil, la asocierea comunelor si nu la comasarea lor fortată, facută din birou după ureche.
    In al diolea rând Radu Moldovan este indignat- nevoie mare- de faptul că mai mulți aleși locali PSD din țară au fost cooptați în PNL. El face pe prostul sau uită de Ordonanţa 55/2014 initiată de PSD si cunoscuta sub numele de ORDONANŢA TRASEIŞTILOR, care permitea migraţia aleşilor locali fara sa-si piarda functia in care au fost alesi. In urma acestui act nedemocratic, peste 400 de primari şi câteva mii de consilieri au schimbat partidul în urma ordonanţei privind migraţia aleşilor. Cei mai mulţi s-au îndreptat către PSD, marii perdanţi fiind alesii locali ai PNL. Atunci in Judetul Bistrita-Năsăud PNL a rămas fără primari, acestia migrând spre alte partide, in special spre PSD.
    In anul 2016, alegerea primarilor intr-un singur tur a conservat avantajul obtinut in mod nedemocratic si chiar neconstitutional de către PSD prin efectele OUG 55/2014, rămânând cu primarii traseisti. Indignarea lui Răducu nu se justifică. Se-nvârte roata!
    Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=MLutG84S4Yk

  2. Vorbind de toleranță zero la corupție, Radu Moldovan ori face pe prostul, ori chiar nu are proprietatea termenilor. Prin definitie, la modul general corupție este abatere de la moralitate, de la cinste, de la datorie. Ca expresie a relației dintre autorități și cetățeni, corupția reprezintă folosirea discreționară a poziției sau a funcției, prin recurgerea la mijloace ilicite sau ilegale, în scopul obținerii unor interese personale sau de grup. Favorizarea rudelor (nepotismul) sau a prietenilor (favoritismul) de către un funcționar public reprezintă o formă de corupție.
    De aceea, in calitate de preşedinte al Consiliului Judetean Bistriţa-Năsăud să ai tupeul să invoci toleranță zero la corupție, după ce fratele tău a fost numit director general adjunct la Aquabis, o institutie din subordinea CJ, este ca si cum ai vorbi de “funie în casa spânzuratului”. După logica lui simplă , dacă un chelner a putut ajunge presedinte al consiliului judetean, atunci de ce frate-su, un fost manevrant de vagoane, nu poate să ajungă director general adjunct la Aquabis. Numai că in cazul de la Aquabis infiintarea postului de director general adjunct s-a făcut special pentru o anumită persoana, ceea ce este o dovadă clară de nepotism. Si chiar dacă ocuparea postului s-a făcut printr-un simulacru de concurs la care s-a prezentat doar o singură persoană, dându-se o aparentă notă de legalitate, totusi a fost incălcată in mod flagrant moralitatea (legea bunului simt).

Lasă un comentariu