Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Premierul Orban a anunțat prioritizarea unui drum expres fundamental pentru Bistrița. Se suprapune cu un proiect de autostradă

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Premierul Ludovic Orban a anunțat duminică la Bistrița prioritizarea unui obiectiv de investiții în infrastructură despre care spune că este fundamental pentru județ pentru că asigură legătura cu estul și cu vestul. Este vorba de drumul express Baia Mare-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava

”Cel mai important program de investiții pentru Bistrița pe care Guvernul pe care îl conduc se angajează să îl realizeze este drumul express care era intitulat pe vremuri Autostrada Nordului. Este vorba de drum expres fundamental pentru Bistriţa, este vorba de : Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, pentru că acest drum express este prevăzut în continuarea drumului expres Petea – Satu Mare – Baia Mare, care face legătura cu M3 în Ungaria şi practic conectează Bistrița la reţeaua de transport european, la nivel de autostradă atât pe legătura Petea – Satu Mare – Baia Mare, cât și pe legătura cu Autostrada Transilvania. prin conexiunea drumului express cu această autostradă”.

Primul ministrul a explicat și de ce obiectivul este considerat prioritar: Acest obiectiv este extrem de important pentru Bistrița, aflată la jumătatea acestui drum expres.Va fi un suport pentru dezvoltarea economică, va asigura conectarea Bistriței atât cu vestul cât și cu estul. Este un proiect foarte important pe care noi ne angajăm să-l realizăm şi care este în fază de pregătire a documentaţiilor tehnico-economice şi cu siguranţă va fi realizat într-un termen rezonabil”, a declarat premierul. El a spus și că Ioan Turc și Stelian Dolha, prezenți și ei în conferința de presă alături de premier  i-ar fi cerut să prioritizeze tronsonul Bistrița- Vatra Dornei și că va analiza această solicitare .

Drumul express va avea profil de autostradă, cu patru benzi – câte două pe sens, dar fără bandă de urgenţă, a explicat Orban la finalul conferinței de presă la întrebarea unui jurnalist. Întrebat despre  timpii și term enele de realizare premierula spus ca s-ar zarda daca ar indica un termen, însă că obiectivul e finalizarea cât mai rapidă:

”Avem posibilitatea de a asigura finanțare pentru acest proiect, o parte de finanțare va veni de la Uniunea Eeuropeană. Derularea proiectului presupune elaborarea documentațiilor, avize, proiectare, execuție. Nu mă hazardez să spun că se va termina în 2025, obiectivul nostru este să îl terminăm cât mai repede. E un drum care face sens, are o logică economică, are o capacitate de a genera o dinamică economică și să facă proiectul eficient”. a mai spus Ludovic Orban cu referire la acest proiect.
La conferința de presă a premierului Ludovic Orban au mai participat pe lângă cei doi candidați la principalele funcții de la la alegerile locale: Stelian Dolha (presedinte Consiliul Județean), Ioan Turc (primaria municipiului Bistrița), deputatul Robert Sighiartău, secretarul general al PNL, Diana Morar secretarul de stat de la Ministerul Justiției și Florin Urâte.

Conferință de presă susținută de premierul Ludovic Orban, la finalul întâlnirii cu mediul de afaceri din județul Bistrița-Năsăud

Conferință de presă susținută de premierul Ludovic Orban, la finalul întâlnirii cu mediul de afaceri din județul Bistrița-Năsăud

Publicată de Partidul Naţional Liberal pe Duminică, 6 septembrie 2020

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Intradevăr, cel mai important obiectiv de investiții pentru Bistrița este drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba se „Autostrada Nordului” sau de „drum expres”, care include si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa.
    Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare este din cauza tâmpeniei primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era si extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
    Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost si el părtas la gândirea inteleaptă a colegului său de partid , fiind un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor clocită de mintea obosită a tov. Cretu.
    In sfârsit, de data asta se conturează o solutie ratională menită să scoată traficul de tranzit inafara orasului, asa cum este logic.
    Prin definitie, notiunea de ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea traseului in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Astfel, există sanse ca după finalizarea studiilor de fezabilitate să poată fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.

Lasă un comentariu