Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Adio Centru Intermodal. Primarul Turc a anunțat că municipalitatea va sista controversatul proiect ajuns în faza de atribuire

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Centrul Intermodal al Bistriței de fapt o autogară suspendată cu pod între Winmarkt și strada Tărpiului, de peste 9 milioane de euro, finanțată parțial din fonduri europene nu se va mai realiza.

Primarul Bistriței Ioan Turc a spusîntr-o conferință de presă că inclusiv directorul ADR Nord Vest, Marcel Bolos a fost de acord că proiectul pentru care existacontractul de finanțare semnat de la finele lui 2019, nu rezolva problemele de trafic ale Bistriței. Turc a fost întrebat ce se va întâmpla cu proiectul Centrului Intermodal, împotriva căruia s-a pronunțat încă din campania electorală: ” Se poate renunța. (nn la acesta) Domnul Bolos e si el de acord cu asta. Odată că acest proiect nu rezolvă o grămada de probleme, de pildă nu rezolvă problemele de trafic . În zona Winmarkt sau în zona Tărpiului ar urma să avem situația de blocaj de pe Lucian Blaga. Pe de altă parta stiți cum arata zonele de sub poduri: nu sunt zone salubre. Și sa ai într-o zonă centrală a municipiului Bistrița zone sub pod, nu e un lucru acceptabil pentru municipalitate. Disconfortul pe care ar urma să-l aibă cei care locuiesc în blocul Dallas, oamenii care au proprietăți pe strada Tărpiului șoi care s-ar trezi cu proprietățile sub pod. Stiți de ce nu sunt revoltați încă oamenii de pe Tărpiului? Pentru că nu înșeleg încă ce li se întâmplă. Nu realizeaza ca dupa ce aceasata investitie e gata la fereastra lor e podul si mașinile. Cine le mai cumpără proprietatea? Păi nimeni, ca nimeni nu vrea sa locuiasca la 4 metri de un pod.”.

Primarul Turc a spus că municipalitatae va găsi soluții pentru a realiza încă o trecere între cele două zone ale orasului separatede calea ferată, însă soluții viabile, daca se poate subterane: ”Vom găsi soluții ca o relație Gării-Tărpiului să fie făcută. Fie că discutam de redepunerea acestui proiect sub o alta formă pe exercițiul financiar următor al UE 20121-2027, dar cu urcare-coborâre Arțarilor-Industriilor și nu Garii-Tarpiului, fie vom merge pe un pasaj subteran, iu sunt mai degrabă pentru aceasta varianta. Există bani europeni pentru componenta de securizare a traficului” (adica transfer auto peste cale ferată)

Întrebat dacă deja s-a renunțat la proiect, ioan Turc a răspuns că este o măsura care ar urma sa fie luată: ”Nu, urmeaza sa o facem. Mai mult trebuie sa stiți că bistrițenii urmau sa sponsorizeze acest proiect cu importanta suma de 4 milioane si ceva de euro. Nu are importanta ca acesti bani urma sa-i lăum de la banca, pentru ca tot de la bistrițeni îi luăm în final.  Nu cred ca este oportun să angajam bugetul Bistriței pentru investiții controversate. Va urma si o campanie de consultare publica, cred ca luni ii dam drumul”

Întrebat cât  costa renunțarea la un proiect care a ajuns într-o fază avansată, adică până la licitați ade atribuire a lucrării Turc a răspuns: ” nu mult, costurile cu documentatia: o suta si ceva de mii euro. Nu se aplica penalitati. D,a licitatia s-a intamplat deja, dar era în curs de evaluare”.

Fostul primar Ovidiu Crețu credea acum 2 ani că proiectul Centrului intermodal nu ar putea fi întors din drum:

Controversatul proiect al Centrului Intermodal nu mai poate fi întors din drum. Vezi in ce faze sunt celelalte proiecte care transformă Bistriţa în șantier

Încă de la început acest proiect era o adevarată aventura. Ce ar fi însemnat demararea scrie în fisele tehnice prin care Primaria Bistrița a cerut în 2016 aviz de mediu:

Construcția Supercentrului intermodal ar da peste cap, pe termen lung, un sfert din Bistrița

Share.

About Author

2 comentarii

  1. Centrul intermodal de transport nu-i decât o platforma de beton cocotata peste peroanele de tren si reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la cateva trenuri de călători. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma betonată deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucat străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar si printr-o trecere la nivel.
    Astfel, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

  2. Balan Marius -Horea în

    Nu este nici un adio, si va garantez ca Turc gaseste alta locatie. Pana acuma s-au cules doar strutii si merele de plastic insa operele cretiene trebuie puse in practica si sa dainuiasca 1000 de ani.Stiu eu ce stiu si culmea miros bine de la distanta .Defectul de ECOLOGIST ce mai !

Lasă un comentariu