Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Robert Sighiartău dă asigurări că drumul Bistrița-Cluj a prins PNRR-ul. Noua variantă va ajunge pe site-ul guvernamental

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Drumul expres Bistrița-Cluj-Napoca a intrat oficial o variantă up-gradată a Programului Național de Redresare și Reziliență, potrivit secretarului general  PNL, deputatul Robert Sighiartau.

Deputatul de Bistrița-Năsăud a anunțat joi seara pe facebook că drumul expres a intrat oficial ca proiect în PNRR cu tronsonul Bistrița-Dej: ” Asta e realitatea şi cred că e timpul să punem punct discuţiilor fără sens și fără substanță. Facem ce n-au făcut alţii în nouă ani”  a mai scris liderul liberal care a subliniat că drumul a fost prins chiar dacă nu a existat nicio documentație tehnică, cu trimitere la PSD: ” Sigur că era bine să avem măcar o documentație tehnică pentru acest mare proiect de infrastructură, dar mergem înainte așa și recuperăm toate întârzierile din mers. Important e să scoatem Bistrița-Năsăud din izolare și să-l conectăm la rețeaua de autostrăzi.” . Robert Sighiartau, care a fost extrem de criticat de PSD după ce varianta publicată pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene nu includea acest drum nu a rămas dator cu replica, care-l vizează în special pe Radu Moldovan: ”Pentru cine acordă diplome de cetățeni de onoare le transmit că eu doar îmi fac datoria față de județul nostru. Și nu o fac pentru a primi diplome și onoruri și nici nu o să merg vreodată prin comune să le cer diplome primarilor. Ca parlamentar voi face în continuare tot ce ține de mine pentru binele județului Bistrița-Năsăud și sunt convins că împreună vom reuși cu toții.” a mai spus Sighiartău.

Surse din Ministerul Fondurilor Europene au confirmat pentru Bistrița Express faptul că proiectul drumului va apărea într-o anexa a PNRR care fi publicată în curând pe site-ul ministerului si va rămâne în varianta finală pentru care care autoritățile române vor solicita la Bruxelles aprobarea pentru finanțare. România poate accesa maximum 29,3 miliarde de euro, însă proiectele trecute în PNRR sunt bugetate la peste 41 de miliarde de euro.

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Motto:
    „Errare humanum est sed perseverare diabolicum ”
    (Seneca)
    In traducere dictonul lui Seneca- „A greşi e omenesc, dar a persevera (în greşeli) este diabolic”- se potriveste perfect in cazul lui Robert Sighiartău când vorbeste despre drumul expres Bistrița – Cluj-Napoca, un proiect care, e sublim dar in realitate nu există. Există in schimb proiectele pentru „Autostrada Nordului” și „Drumul Someș Expres”.
    După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
    Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
    În acest sens, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
    De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
    Pe de altă parte, în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență conditia este ca investițiile pe care le vor realiza țările din UE să fie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu pot fi fazate. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.

Lasă un comentariu