Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Fostul ministru Marcel Boloș spune că decizia privind Centrul Intermodal e la Primaria Bistrița: ”dacă nu s-au făcut plăți e ușor de renunțat acum. Sunt bani pentru o altă soluție tehnică în noul exercițiu”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Agenția de Dezvoltare Nord Vest nu se opune renunțării la proiectului Centrului Intermodal, dacă municipalitatea va sfârși prin a lua o asemenea decizie.

Directorul ADR N-V, fostul ministru al Fondurilor Europene, Marcel Boloș a explicat că în situația în care noua conducere a Primăriei Bistrița a ajuns la concluzia că e nevoie doar de o pasarelă de trecere a căii ferate atunci are opțiunea de a declina proiectul si de accesa fonduri europene în exercitiul financiar viitor doar pentru  o pasarela. Prezent la inaugurarea unei grădinițe în Beclean, Boloș a fost întrebat de reporterul Bistrița Express care în ce condiții este posibilă renunțarea la acest proiect: ”  E o soluție discutată cu domnul primar  și mi-a spus că de fapt că acolo ar trebui să fie o pasarelă de trecere peste calea ferată. Așa că i-am recomandat d-lui primar că dacă discutam de o simplă pasarelă de trecere, de o simplă soluție tehnică de acest fel, atunci nu are sens  să-l păstreze, pentru e o componentă de cheltuială neeligibilă acolo, de 6 milioane de lei . Si nu are sens sa puna în aplicare soluția tehnică actuală pentru că nu exista alta în momentul în care s-a depus cererea de finanțare în trecut_.

Boloș a vorbit despre alternative insistând că decizia aparține Primăriei Bistrița: ”Am spus doar ca avem incepând cu noua perioada de finantare 2021-2027o alternativă de finantare mai buna care se potriveste foarte bine dacă, reper, e vorba doar de o soluție tehnică de traversare a caii ferate. Daca vrem sa facem ceva si pentru deservirea transportului public de calatori, atunci lucrurile se schimba. Decizia apartine oricum Primariei, alternativele de finanțare le-am discutat.

Boloș: Decizia e la Primăria Bistrița

Am avut aceasta discutie, e de vazut juridic ce clauze sunt în contract dar daca nu s-au facut plăți nici pentru proiectul tehnic de executie și nu s-au inceput lucrarile, e usor de renuntat acum. Decât să se creeaze un proiect care are o importanta componentă de cheltuială neeligibilă dar e si nefuncțional, mai bine decizia se ia cea corecta: finantarea e mai adecvata in viitoarea perioada de programare. Nici nu vreau sa se creada ca proiectul n-a fost bine gandit de la început. Nu. De la început, cand s-a depus cererea de finantare acelea erau conditiile de finanțare. Deci s-a procedat corect. Ddar decizia e la Primăria Bistrița, nu la Agenția de Dezvoltare Regionala

 

 

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Centrul intermodal de transport nu-i decât o platformă de beton cocotată peste peroanele de tren si care nu rezolvă nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. In plus investitia reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la câteva trenuri de călători. Pe de altă parte, accesul pe platforma betonată situată la 9 metri deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucât străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gară spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, peroanele din gara Bistrita fiind la cap de linie ar putea fi amenajate precum cele de la Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bârgăului este extrem de redusă si prin urmare legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme, sau chiar si printr-o trecere la nivel.
    Totusi, prin eliminarea liniilor de manevră si mutarea lor intr-un triaj s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferată peste o singură linie, la fel ca pe strada Cuza-Vodă sau Ioan Slavici. De asemenea, s-ar putea amenaja o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.

Lasă un comentariu