Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

”Via Transilvanica” -singurul proiect menționat cu numele în PNRR, dat drept exemplu de succes în Colegiul Prefectural. Alin Ușeriu- invitat special

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

”Via Transilvanica”, singurul proiect nominalizat ca atare în documentul Planului național de Redresare și Reziliență  a făcut obiectul unui capitol distinct al sedintei Colegiului Prefectural desfăsurate miercuri.

Alin Ușeriu, președintele Tășuleasa Social a fost invitatul special al ședinței Colegiului Prefectural Bistrița-Năsăud pentru a vorbi despre succesul proiectului demarat prin sponsorizari private și efortul a sute de voluntari și care ar urma să fie continuat prin finanțare din PNRR.

Drumul amenajat prin eforturile lui Alin Ușeriu, a voluntarilor Tășuleasa, cu efortul multor sponsori, Via Transilvanica, are șanse uriașe de a prinde finanțare pentru finalizare prin PNRR. Se pliază perfect pe cerințele programului, e considerat un proiect matur, de mare succes si e dat exemplu de bune practici pentru România ”, a spus prefectul Stelian Dolha în prezentarea care a făcut-o.

Alin Ușeriu a mărturisit că a fost extrem de bucuros atunci când a realizat că proiectul Via Transilvanica e nu numai asumat în propunerea cu care România merge la Bruxelles dar si că la nivel național a fost singurul proiect menționat nominal. ”Marea noastră bucurie a fost  că acest proiect a plecat din Bistrița-Năsăud. Este terminat în 6 județe. Al șaptelea județ este Caraș-Severin. Îl începem acum și se lucrează. Avem deja 800 de km de drum amenajat pe care se poate merge. La final va avea 1.400 de km”, a spus președintele  Tășuleasa Social, Alin Ușeriu, în ședința Colegiului Prefectural.

Bugetul solicitat prin PNRR, secțiunea 4 drum velo,   pentru  Via Transilvanica este de   42 de milioane de euro  din care  25 de milioane de euro ar urma să fie alocați doar pentru amenajarea căii de rulare din piatra spartă, ”e un macadam cu fundație de 50 de cm din piatră, cu o cale de rulare numai din piatră spartă, fără asfalt, fără să afecteze mediul și care trebuie să fie rezistentă în timp, practicabilă de cei care merg pe jos, dar și cu cu bicicleta sau cu calul”. a spus Ușeriu care a explicat că în acest mod drumul va putea fi folosit nu doar 2 luni pe an cu chiar 8 luni : ”Dacă va fi macadam, adică un fel de pietriș, va fi mai ușor să înaintezi pe el și atunci când plouă. Acum sunt multe zone cu noroi, în care se fac exploatări și nu poți merge mai departe din cauză că nu are infrastructura necesară. Am găsit în Polonia un proiect din care ne-am inspirat. Macadamul, pe toată suprafața, costă circa 25 de milioane de euro. O dată la 25 de km trebuie să fie un loc de refugiu, în sat sau oraș, și mai sunt zone unde nu avem cazare. Așteptăm un număr mare de drumeți și avem nevoie de locuri de cazare și ne gândim la case de oaspeți”, a spus Alin Ușeriu.

Până acum, exclusiv  din sponsorizări Via Transilvanica a costat 1milion de euro, o sumă impresionantă nu doar pentru România iar notorietatea acestui El Camino românesc a făcut să fie prins în ofertele turistice ale unor agențiii internaționale. Alin Ușeriu spune că pentru valorificarea potențialului uriaș trebuie mers mult mai departe prin înființarae  mai multor puncte gastronomice locale pe tot parcursul acestuia, inclusiv în județ si a unor zone de adăpost și cazare pe traseu, iar implicarae autoritășilor locale este esențială.

Municipiul Bistrița va intra pe traseul ”Via Transilvanica”

Ușeriu a  explicat și că municipiul Bistrița, ocolit de Via Transilvanica  va fi inclusă în traseul pentru a putea sa-si valorifice oportunitățile turistice dar și pentru că fluxul mare de turiști care vor folosi drumului depășește capacitatea de cazare a comunelor din proximitate:  ”Din Livezile vom intra prin Bistrița și vom ieșim pe undeva pe la Budacu de Jos tocmai pentru că fluxul mare de oameni care parcurge drumul va depăși capacitatea de cazare de la Petriș, Jelna sau pe unde trece în acest moment”.

Întrebat dacă va putea finaliza întregul proiect până în 2026 așa cum prevede rigorile  PNRR, Alin Ușeriu a explicat că este nevoie de întrunirea mai multor elemente, pentru că frânele birocratice ar putea crea mari probleme și că în primul rând ar fi nevoie ca Ministerul transporturilor să emită o autorizație de construire  la nivel național cu reglementări clare în ceea ce privește cadastrul și evident de de simplificarea procedurilor birocratice existente. Alin Ușeriu a avut întâlniri la nivel guvernamental cu consilierii ministrului Cristian Ghinea dar și  întâlniri  la Cancelaria Primului Ministru.

De altfel Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea  a nominalizat proiectul bistrițenilor în mai multe ieșiri publice, așa cum a scris Bistrița Express aici

Ce drum demarat din Bistrița-Năsăud va finanța totuși PNRR? L-a menționat ministrul Ghinea

Alin Ușeriu a primit din partea Instituției Prefectului

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Vestea bună este că Via Transilvanica, a fost inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) la capitolul 4, ”România velo – Încurajarea transportului și turismului pe bicicletă, pedestru și alte forme nemotorizate”, fiind singurul obiectiv de investitii menționat la acest capitol. Includerea rutei Via Transilvanica printre proiectele mature inițiate de societatea civilă și de administrațiile publice locale pentru trasee pedestre, velo, nautice fără motor și ecvestre completează documentul cu care România merge la negocierea cu Comisia Europeană. Bugetul inițial de negociere pe capitolul, 4 este de 120 de milioane de euro, din care 42 milioane ar putea reveni pentru Via Transilvanica.
    Via Transilvanica sau „Drumul care uneste” a devenit un vis implinit al Asociației Tăşuleasa Social – cel mai important ONG initiat si condus de Alin Uşeriu, având ca obiective voluntariatul, cultura organizațională şi respectul pentru natură. Proiectul Via Transilvanica, a fost lansat în anul 2018, urmărind marcarea și amenajarea unui traseu turistic și de pelerinaj de 1000 kilometri care pornește de la Putna, străbate Transilvania și se încheie la Drobeta-Turnu Severin.

Lasă un comentariu