Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Circulație restricționată timp de 2 zile pe câteva străzi circulate din Bistrița pentru amenajarea pistelor de biciclete

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mai multe artere de circulație din Bistrița vor avea trafic restricționat începând de miercuri, 2 iunie până vineri, 4 iunie din cauza lucrărilor de configurare și turnarea a sfaltului pentru pistele de biciclete. Traficul, oricum foarte aglomerat în orele de vârf de pe Ioan Slavici, una din arterele de legătură cu strada de centură va trebui absorbit de alte străzi timp de două zile pentru că aici se vor face lucrări. De altfel configurarea pistelor de bicicletă pe această stradă relativ îngustă și veșnic aglomerată  a stârnit nemulțumirea riveranilor dar și a celor care au traseul zilnic pe aici, fără însă a modifica planurile municipalității, făcute încă de pe vremea vechii administrații.

O altă stradă aglomerată, Împăratul Traian  va avea traficul restricționat din 2 iunie până în 4 iunie inclusiv. La fel se va întâmpla cu CR Vivu, Avram Iancu și Grănicerilor, parțial de la intersecția cu Calea Moldovei, anunță un comunicat postat pe site-ul municipalității dar și pe pagina de facebook a Primăriei Bistrița. Restricționarae se face pentru turnarae stratului de asfalt pigmentat. ” În acest sens, rugăm ca toți participanții la trafic să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări cu privire la restricționarea circulației.” este mesajul transmis  de municipalitate.

Primăria Bistrița anunță că în prezent există lucrări de amenajare a pistelor pe 14 străzi, întreg proiectul pistelor de biciclete urmând să fie funcțional până în luna august 2022.

Plimbare cu bicicleta în 3 iunie
Municipalitatea organizeaza si o cursă cu biciclete în 3 iunie de la ora 18,30din seria acțunilor de mobilitatea urbana   care însă este configurata  pe traseul: Piața Centrală (primărie)- Gheorghe Șincai- Gării- Decebal- A. Mureșanu- Năsăudului- 1 Decembrie- Piața Unirii- Piața Centrală,

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Am mai spus-o si cu alte ocazii că la capitolul edilitar-urbanistic si de mobilitate urbană Bistrita e varză. In perioada celor trei mandate ale administratiei Ovidiu Cretu au fost făcute exagerat de multe sensuri giratorii care mai mult incurcă decât fluidizează circulatia in oras. O altă prostie este amenajarea de piste pentru biciclete prin ingustarea benzilor de circulatie de pe străzi care si asa nu fac fată circulatiei auto la orele de vârf. Unul dintre fostii viceprimari s-a blocat si nu găsea solutia de a iesi din dilema amenajării pistelor de biciclete. (Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=ZHb2BwvplUQ)
    Nu există solutii miraculoase. Inainte de orice , Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară si in privinta planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune si reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si amenajarea unor locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice duce la fluidizarea circulatiei auto si permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
    Pe de altă parte, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista această posibilitate a amenajarii malurilor acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj nici acolo unde se putea. De asemenea, primarul Ioan Turc sugera amenajarea unei axe de transport auto de la Sărata la Unirea, de o parte si de alta a căii ferate care ar putea să includă si o pistă pentru biciclete.

Lasă un comentariu