Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Primul autobuz electric de pe străzile Bistriței va fi testat timp de 90 de zile. Municipalitatea lansează comanda finală doar dacă trece testul

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Primul autobuz electric de pe străzile Bistriței, produs în Cehia de Compania Sov a ajuns în baza municipalității de pe strada Simpozionului.

Este vorba de un vehicul de probă pe care municipalitatea bistrițeană îl va ține pentru teste timp de 90 de zile. Autobuzul nu poate fi folosit deocamdată pentru transportul de călători, pentru ca nu este înmatriculat însă va fi supus în regim intens probelor, pe actuala linie de transport de călători 2. Dacă rezultatele sunt cele scontate municipalitatea lansează comanda finală pentru cele 10 autobuze prinse în proiectul Liniei Verzi, co-finanțat cu fonduri europene.

Primarul Ioan Turc este cel care a dat informația sosirii primului autobuz electric pe facebook și a postat și primele fotografii: ”Primul autobuz electric marca SOR a ajuns la Bistrița, pregătit să circule, în regim de gratuitate, pe traseul Liniei Verzi. Va urma o perioadă de teste, concomitent cu creșterea numărului de stații pentru încărcare. Momentan, există două stații de încărcare funcționale, una în Parcul Industrial Sărata și cealaltă pe strada Simpozionului, dar proiectul pe fonduri europene este în plină derulare și nu există vreun impediment pentru reușita implementării” a scris primarul Ioan Turc.

Proiectul Linia Verde presupune crearea unei linii alternative care traversează orașul de la est la vest, prin centru, pe strada Dornei-Gheorghe Șincai,  operată cu autobuze  electrice. Linia Verde, care va presupune și  reabilitarea traseului pe relația  Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) va lăsa fără parcari publice o mare parte din traseul deservit.

Transport verde-full gratuit. Doar proiectul din Bistrița are transport gratuit

Bugetul proiectului, co-finanțat din fonduri europene, a fost majorat recent, cu peste 10 milioane de lei din cauza cheltuielilor suplimentare cu majorarea materialelor de construcții si a pretului autovehiculelor electrice  și a ajuns de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei. Diferența de  bani va fi plătită din bugetul municipal.

O altă caracteristică inedită a Liniei Verzi de la Bistrița este gratuitatea asigurata călătorilor pentru transport, cheltuielile fiind încadrate în categoria cheltuieli de exploatare, suportate și acestea de municipalitate. Este potrivit surselor Bistrita Express un aspect destul de neobișnuit pentru transportul public, chiar și ”verde”. Clujul a implementat din aprilie  transportul gratuit cu autobuzele electrice doar în zilele de vineri, municipalitatea de aici lăudându-se că sunt primii care au o asemenea oportunitate de transport.

 

Executantul lucrărilor este MIS Grup. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Amenajarea traseului „Linia Verde” amenintă cu disparitia a peste 3000 de locuri de parcare fără a pune nimic in loc. Numai in zona centrală a Bistritei vor dispărea 1000 de locuri de parcare.Pentru păstrarea locurilor de parcare din zona centrală este suficient ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
    În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
    În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
    In plus, tocmai conceptul de „linie verde” presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. De aceea, schimbarea traseului pentru Linia Verde ar permite să se păstreze configuratia actuală a Bulevardului Independentei cât si a Bulevardului Republicii care dispun de câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări .

Lasă un comentariu