Efortul partidelor de a convinge în timpul campaniei alegătorii să-i voteze, dă roade doar în 3% din cazuri la alegerile parlamentare- este una din concluziile unui studiu IRSOP realizat în perioada 1-3 noiembrie 2016, la comanda DIGI 24.
Cu alte cuvinte, dacă ar fi să rezumăm printr-un proverb românesc, concluzia ar suna cam așa: ”Porcul nu se-îngrașă în ajun”. Chiar dacă unele partide fac risipă de energie și bani cu precădere în această ultimă lună înaintea alegerilor, eforturile de a-i convinge pe alegători sunt irelevante dacă nu a existat o continuitate și înaintea campaniei, explică sociologii.
Candidatul contează cam 38%, însă partidul abia 11%
Cei care nutresc speranța că votul din 11 decembrie e politic și contează mai mult partidul decât candidatul se cam înșeală. La întrebarea ” cum își aleg parlamentarii” cei mai mulți intervievați de IRSOP au răspuns că pentru ei contează în proporție de 38 % omul care candidează la aceste alegeri și abia 11%, partidul din care face parte.Concluzia ar fi că partidele riscă foarte mult dacă merg pe mâna unor candidați necunoscuți sau netestați sociologic, fără o bună notorietate profesională sau politică.
Programul de guvernare al partidului este esenţial pentru 20% dintre respondenţi, însă ce le spune primarul este și mai important în luarea unei decizii, contează în proporție de 21 % în alegerea unui candidat sau altul.
Nu știu care este cel mai important lucru când votează la alegeri abia 4%, iar 3% nu răspund. Sondajul IRES comandat de Digi24 a fost realizat în Perioada 1-2 noiembrie 2016, pe un eşantion de 1.224 de persoane. Sondajul a fost realizat prin metoda interviurilor telefonice. Eroarea maximă este de +/-2,8%.
Sursă foto: argumentul.info