Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

SE TAIE DIN HÂRTII: instituțiile trebuie să-și trimită actele între ele fără să mai plimbe cetățeanul

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Contribuabilii care au nevoie de o adeverință de venit sau de un certificat de atestare fiscală nu mai trebuie să se plimbe pe la sediile direcțiilor de finanțe locale sau publice, pentru că acestea ar urma să fie transmise direct între instituții.  Prevederea este inclusă  într-un ordin de ministru al Finanțelor, care intră în vigoare de astăzi, 15 noiembrie și care face parte din proiectul de debirocratizare a guvernului Cioloș,

Este vorba de  Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 917 din 15 noiembrie 2016.

Conform acestuia autoritățile fiscale sunt obligate să transmită în format electronic  documentele pe care le solicită anumite instituții publice direct către acestea, prin intermediul unei platforme online.

Intră sub incidenta ordinului de ministru în vigoare următoarele documente: certificate de atestare fiscală, adeverințe de venit, situații fiscale ale contribuabililor, situații financiare, precum și alte documente din care reies informații cu privire la contribuțiile de asigurări sociale, instituțiile de credit unde o persoană are sau a avut deschise conturi, informații cu privire la bunurile unei persoane (clădiri, terenuri, mașini), precum și alte documente.

Până la acest ordin adeverința de venit dar și certificatul de atestare fiscală putea fi obținută de către contribuabili atât prin depunerea unei cereri de eliberare  la sediul direcțiilor de finanțe, cât și printr-o procedură mai puțin cunoscută denumită spațiu privat virtual.

Sursa foto: Economica.net

 

 

 

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu