În cel mai bun caz cei care au ofertă de angajare la peste 50 de kilometri și nu sunt șomeri se pot adresa înaintea completării dosarului la AJOFM pentru a fi luați în baza de date și pentru a deveni eligibili pentru Prima Chirie
Prima de relocare, cum se numește oficial ”Prima chirie” acoperă 75% din banii destinați asigurării cheltuielilor pentru locuire (chirie şi utilităţi) în noul domiciliu sau noua reşedinţă, dar nu poate depăşi 900 de lei. Important de menţionat este că această primă nu se cumulează cu alte prime de mobilitate prevăzute de lege. Se poate beneficia maxim 36 de luni de plata primei, cu condiția ca veniturile persoanei solicitante sau ale familiei să nu depășească 5000 de le lunar. Contractul de muncă semnat cu angajatorul aflat la peste 50 de kilometri de localitatea de domiciliu nu trebuie să fie mai mic de un an. Nu sunt eligibili nici absolvenții de Medicină/Farmacie în timpul rezidențiatului, dar nici absolvenții instituțiilor de învățământ pe care angajatorii au obligația de a-i angaja.
Bani mulți-documente cât cuprinde: Ce documente au nevoie solicitanții
Solicitantul primei chirii trebuie să depună la sediul AJOFM sau să trimită prin scrisoare recomandată următoarele documente, după caz :
–actul de identitate care să ateste domiciliul persoanei solicitante a primei de relocare şi, după caz, al soţului, soţiei şi copiilor aflaţi în întreţinere ori a altor persoane care împreună cu această constituie o familie în sensul art. 2 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
– actul în baza căruia a fost încadrat în muncă, în copie, sau dovada încadrării în muncă printr-un act eliberat de angajator, pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, cu precizarea locului de muncă unde persoana urmează să îşi desfăşoare activitatea;
–angajament pentru respectarea art. 764 din lege, conform modelului prevăzut în anexa nr.132, care constituie titlu executoriu, potrivit prevederilor legale; e) declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoana respectivă;
La dosar trebuie depuse și documente semnate de angajator, potrivit normelor de pe site-ul Ministerului Muncii:
-declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani persoana angajată nu a mai avut raporturi de muncă sau de serviciu cu alţi angajatori la care calitatea de administrator/asociat este deţinută de una sau mai multe personae fizice ori juridice care au calitatea de administrator/asociat la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă
– declaraţie pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că pentru persoana respectivă ori familia acesteia se asigură sau nu se asigură locuinţă de serviciu ori se suportă sau nu se suportă cheltuielile aferente din fondurile angajatorului
– declaraţie pe propria răspundere a persoanei încadrate în muncă din care să rezulte că autoritatea publică locală sau centrală asigură sau nu asigură locuinţă de serviciu ori suportă sau nu suportă cheltuielile aferente din fonduri publice persoanei respective ori familiei acesteia, precum şi că persoana solicitantă ori soţul, soţia acesteia, copii aflaţi în întreţinere sau orice altă persoană care împreună cu aceasta constituie o familie în sensul art. 2 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, nu deţin în proprietate sau coproprietate o altă locuinţă în localitatea în care persoana îşi schimbă domiciliul sau îşi stabileşte reşedinţa ori în localităţile învecinate acesteia, ca urmare a încadrării în muncii
– declaraţie pe propria răspundere a absolvenţilor licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie din care să rezulte că la data solicitării primei de relocare prevăzută la art. 762 din lege nu au promovat concursul naţional de rezidenţiat pe locuri sau pe posturi în condiţiile legii, după caz
-) declaraţie pe propria răspundere a angajatorului absolvenţilor instituţiilor de învăţământ din care să rezulte că nu are obligaţia, potrivit legii, de a angaja persoana din această categorie, după caz;
– certificatul de căsătorie şi, după caz certificatele de naştere ale copiilor sau documentele care atestă situaţia juridică a copiilor faţă de reprezentantul legal, după caz, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoana solicitantă a dreptului;
–actele prevăzute de lege în cazul familiilor monoparentale, prin care se face dovada privind componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică faţă de reprezentantul legal, după caz, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoana solicitantă a dreptului;
-contractul de închiriere înregistrat, conform prevederilor legale, la organul fiscal competent, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoana solicitantă a dreptului;
–declaraţie pe propria răspundere privind membrii familiei şi veniturile nete care le realizează persoana singură sau împreună cu familia, pe fiecare persoană, după caz, din veniturile prevăzute la art. 463 alin.(3) pe fiecare categorie de venit net care se realizează după caz, în luna anterioară lunii în care se depune cererea şi documentele care o însoţesc pentru solicitarea primei de relocare, însoţită de copie de pe extrasul de cont, adeverinţa, talon de plată sau orice alt înscris ori document prin care se atestă venitul net respectiv ce se realizează de beneficiarul acestuia. În situaţia veniturilor care se realizează din cedarea folosinţei bunurilor se anexează contractul de închiriere, înregistrat la organul fiscal competent;
– adeverinţa emisă de angajator pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, că este încadrat în muncă şi care atestă venitul net din salarii şi asimilate salariilor realizat sau care se realizează de persoana încadrată solicitantă a primei de relocare, în situaţia în care aceste informaţii nu sunt evidenţiate expres în cuprinsul documentelor prevăzute la lit. c). Documentele prevăzute se pot depune personal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fax sau e-mail.
2 comentarii
ADICA SOMER INSEAMNA CEVA, SI PERSOANA AFLATA IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA INSEAMNA ALTCEVA? nU CUMVA IN LEGE SCRIE CA SOMERUL ESTE PERSOANA AFLATA IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA SI INREGISTRAT IN BAZA DE DATE???Sa intelegem ca somerii nu sunt in baza de date? atentie la exprimare profesionistilor!!!!!! adevarul cu unii dau niste explicatii la lege…..de te doare capu.
Sa fii șomer trebuie sa fii in baza de date la ajofm. Șomer si in acte nu cu vorba