Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

85% dintre elevii care n-au luat notă de promovare la evaluare provin din școli rurale. În unele unități mici niciun elev n-a obținut media 5

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

În zeci de școli rurale din Bistrița-Năsăud rezultatele la evaluare și de anul acesta  au fost îngrijorătoare, cu majoritatea mediilor sub 5, în condițiile în care profesorii și elevi susțin că subiectele au fost de un nivel mediu ca accesibilitate. De altfel aproape 85% dintre elevii sub media 5 la evaluare au provenit anul acesta in Bistrița-Năsăud din școlile din mediul rural. Adică 421 din 497 de elevi, care au avut medii anul acesta sub 5, provin  din școli rurale.

Există chiar și unități școlare, cu învățământ comasat în care niciun elev n-a reușit să ia notă de trecere, deși examenul de evaluare națională  nu are prag eliminatoriu. În Telcișor, comuna Telciu  niciunul dintre cei 6 elevi care au participat la examen nu a luat noua 5. Cea mai mare medie de aici a fost 4,15, iar cea mai mică a fost 1,70, însă nici ceilalți n-au fost departe: 1,95 sau 2,05 fiind mediile altor elevi absolvenți la Telcișor. ”Școala de baza e la Telciu, aici este o unitate cu învățământ simultan, cu foarte puțini copii și din păcate e greu să înveți cînd profesorul trebuie să predea pentru clasele 5-8 într-o singura ora” explică Camelia Tabără, inspectorul școlar general general

La Scoala Gimnazială din Valea Spinului, o localitate din apropierea Năsăudului niciunul din cei 5 absolvenți de clasa a 8-a nu a ajuns să susțină examenul evaluării naționale. La Vermeș unul din cei patru elevi a reușit să ia 5, restul fiind cu note de 1 și de 3.

O situație particulară se înregistrează și la Preventoriul pentru copii bolnavi de TBC din Ilișua , unde abia unul din cei 5 copii care au absolvit clasa a 8-a a reușit să susțină examenul, însă starea lui de sănătate nu i-a permis să obțină o notă de 5.

La Viile Tecii doi elevi din cei 9 care au susținut examenul au obținut media 5 , restul fiind notați  între 1 și 4. La Suplai din 6 elevi unul a reușit să primească 6,77, dar restul s-au înadrat cu mediile între 2 și 4.

La Sângeorzul Nou situația este asemănătoare: din 9 candidați unul singur a reușit să ia cinci. În Dumbrăvița unul din 6 a reușit să obțină nota de trecere, în condițiile în care 2 au absentat, iar la Cepari abia 2 din 7 doi au obținut nota 5.

”Încă n-am făcut analizele pe evaluare pentru că suntem în mijlocul exmenului de Bacalaureat, dar de regulă rezultatele sunt proaste în structuri cu simultan sau în școli în care li se pun cuplat câte două ore la matematică, română, în zone izolate, acolo unde li se asigură transportul copiilor. Sigur că nu e în regulă, au fost 8 ani în sala de clasă și 5 era la îndemână. Dar nu nici n-au depus eforturi știu că nu e nevoie să prindă 5 oricum intră sigur la o profesională E bine măcar că acum, ca urmare a reducerii numărului de elevi în licee, cam 5 e pragul de admitere aici, ceilalși merg la profesională ” explică șeful ISJ Bistrița-Năsăud.

Excepțiile confirmă regula

La extrema cealaltă sunt însă numeroase cazuri de copii cu rezultate excelente proveniți din școlile rurale. Astfel una dintre cele 6 medii de 10 din Bistrița-Năsăud a fost obținută de o elevă de la Școala gimnazială din Romuli. Tot de la Romuli sunt elevi care au reușit să ia nota 10 la una dintre cele două discipline, așa cum sunt cu câte o notă de 10 la evaluare elevi din Rebrișoara, Rodna, Maieru, Dumitrița, Șintereag, Feldru, Ilva Mare sau Telciu.

 

Credit foto: adevarul.ro

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Aproape 500 de elevi cu note sub 5 la actuala ediție a Evaluării Naționale este un record absolut in județul nostru. Este vorba de echvalentul a circa 20de clase complete de gimnaziu.Problema trebuie sa si-o asume directorii acelor scoli si Inspectoratul Școlar.Trebuie sa le intre in cap la toti care cred ca ,conduc învățământul in acest județ ca rezultatele nu se obțin cu povesti,zile libere fara număr, cercuri pedagogice, birocrație fara sfarsit si alte forme de pierdere a timpului promovare de la nivelulISJ.pentru rezultate este nevoie de munca in clasa si atat.Sunt convins ca acesta este doar începutul.

Lasă un comentariu