Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Condamnați la blocaj în trafic din cauza trecerilor ”fantomă”. Vezi ce răspuns a dat Ministerul Transporturilor

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Multe dintre trecerile de cale ferată semnalizate rudimentar au devenit un adevărat coșmar al șoferilor. Cele plasate în puncte cu trafic rutier intens ajung adeseori să stranguleze circulația mașinilor, chiar dacă arareori trece vreun tren pe acolo. Când vine vorba însă să rezolve problema SNCFR și Ministerul Transporturilor, proprietării căii ferate, respectiv căii rutiere prin Compania de Drumuri, se încurcă în explicații.

O astfel de trecere între Unire și Livezile le-a pus sâmbătă nervii la grea încercare celor care au vrut să iasă din Bistrița la plecarea în minivacanță. Și plângerile celor care nu pricep de ce CFR nu semnalizează luminos trecerea au ajuns pe rețele de socializare:

Sâmbăta ora 14. Coada la trecerea de cale ferată Livezile, DN Bistrița-Vatra Dornei are lungimea de peste 1 km. Până la Pensiunea Sherif (pentru cunoscători). Și nu s-a întâmplat nimic, nu accident, nu trece trenul…Deci, avem sau nu nevoie de Drumuri Express? De ce nu se montează un indicator luminos? Totuși e drum European…” scrie omul de afaceri Mihai Bălan pe pagina sa de facebook.

Alexandru Toniuc, director în Consiliu Județean și fostul lider al ecologiștilor , care a ajuns cam pe la aceeași oră în zonă e încă și mai dur: ”Azi la ora 1 si 20 coada la trecerea de nivel cu calea ferata de la intrarea in Livezile pe sensul de mers catre “marea de la munte” se întindea pâna in Unirea la “Sheriff’s”. Atat a reusit sa produca Statul nostru prost si impotent in 99 de ani. Trenul merge mult mai incet si mai rar catre Bistrita-Bargaului si trecerea este semnalizata doar cu crucea Sf Andrei protectorul Romaniei asa ca toata lumea opreste sa se mire. Sunt convins că situatia se va schimba radical la anu’. Vom avea pe traseu bannere cu “mândru că sunt român” si care alegorice cu folcloriste. Desigur coada va ajunge în centrul Bistriței si soferii ii vor invidia pe pietoni.

Consiliul Județean a cerut MT să rezolve problema. Ce răspuns a primit

În ianuarie anul acesta Consiliu Județean Bistrița-Năsăud a trimis o  trimis o adresă către Ministerul Transporturilor în care îi solicită să monteze trei semibariere cu care să înlocuiască  semnalizarea cu crucea Sfântului Andrei în trei puncte de cale ferată pe traseul Bistrița-Unirea Prundu Bârgăului, la kilometrul 69, 72 sau 82. După două luni răspunsul de la Ministerul Transportului nu le lasă nicio speranță: tronsonul este concesionat unei companii private, iar statul nu poate face investiții în asemenea condiții și calea ferată respectivă este dotată cu instalații mecanice și tronsonul nu ar permite comenzi la distanță. Același răspuns (vezi foto) susține și că terți ar putea face investiții, în măsura în care s-ar ajunge cu o lucrare acolo: ” Cu CFR-ul înțeleg că nu e nicio șansă, însă administratorul drumului , care este național, Compania de Drumuri ar putea s-o facă, însă răspunsul Ministerului nu arată ca s-ar putea întâmpla așa ceva. Și e al doilea. la primul, trimis în urmă cu un an nici nu au răspuns” explică Alexandru Toniuc. Vezi răspunsul:

 

Ministerul Transporturilor din dorinta de a se deroba de responsabilitatea asigurarii sigurantei circulatiei si a fluentei traficului arata cu degetul catre operatorul privat al caii ferate facandu-se ca uita ca intersectia este la nivel cu un drumul national (european) aflat in administrarea MT. Sub semnatura secretarului de stat in MT ministerul arata totusi ca lucrari de investitii in zona de protectie a caii ferate, asemenea celor propuse, sunt posibile din initiativa tertilor si pe cheltuiala acestora, cu aprobarea MT. In situatia de fata, ce sa vezi, tertul e chiar MT, proprietarul si administratorul drumului national si proprietarul caii ferate” a scris pe pagina de facebook Alexandru Toniuc, director la Integrare Europeană în Consiliul Județean, cel care postează și răspunsul venit la CJ pe numle managerului județului Florin Moldovan.

Share.

About Author

Comentarii închise.