Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Inedit: 2 % din impozitul pe venit pentru autostradă. Deputatul Simionca inițiază legea ” Adoptă o autostrada”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

”Adoptă o autostradă” este numele unui proiect legislativ inedit inițat de preşedintele PMP Bistriţa-Năsăud, deputatul Ionuţ Simionca. Practic proiectul va înlesni finanțarea construirii de autostrăzi prin crearea unor fonduri de investiții către care persoanele fizice să-și poată direcționa 2% din impozitul pe venit, așa cum se întâmplă în cazul ONG-urilor. Pe același model legea ar permite și firmelor să poată direcționa 20% din impozitul pe profit către aceste fonduri de investiții, create fecare pentru câte o autostradă.

Deputatul Ionuț Simionca și-a prezentat ințiativa sâmbătă într-o conferință de presă în care a precizat că luni proiectul său va fi înregistrat în Parlament. El a explicat și că în viziunea sa aceste alocări ar fi doar  o sursă de finanțare complementară pe care a identificat-o în încercarea de a găsi bani pentru proiectul său de suflet, ”Autostrada Nordului” pentru care a depus recent o altă inițiativă legislativă în Parlament: ” Pentru că nu vreau ca Autostrada Nordului să dureze 20-30 de ani şi pentru că vreau cât de repede să putem merge pe această autostradă, am făcut un proiect legislativ pe care l-am intitulat ‘Adoptă o autostradă’ şi hai să ne facem singuri o ţară ca afară. ‘Adoptă o autostradă’ este un concept care funcţionează în Statele Unite la întreţinerea autostrăzilor. Am făcut şi un sondaj pe Facebook, unde 75% dintre respondenţi au fost pro acest proiect. Acest proiect dă oportunitatea, deci nu obligă, cetăţenilor să direcţioneze 2% din impozitul din venit”, a explicat deputatul PMP” a explicat deputatul PMP
Alături de  deputatul bistrițean în conferința de presă de la Bistrița s-a aflat și un parlamentar german din Bundestag,  Alexander Kulitz (FDP), care efectuează o vizită de două zile în judeţele Bistriţa-Năsăud şi Cluj, alături de oameni de afaceri din Germania, pentru a se întâlni cu antreprenori locali. Referindu-se la proiect, deputatul german a găsit că ideea este una inedită și chiar ar putea fi exportată și în Germania, însă desigur nu pentru construcția de autostrăzi, care sunt în grija statului german, ci pentru alte proiecte, îndeosebi locale.

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Asigurarea resurselor financiare prin metoda sugerata in inițiativa legislativă ”Adoptă o autostradă”, nu-i o solutie viabila pentru constructia de autostrazi care presupune costuri uriase. De altfel chiar autorul propunerii legislative inspirate din legislatia SUA, spune ca acolo conceptul ”Adoptă o autostradă” se aplica la întreținerea autostrăzilor.
    De aceea, la constructia de autostrazi solutia ramane absorbtia de fonduri europene, unde Romania este deficitara.
    Din cauza centralizarii excesive din Romania, in actualul exercitiu financiar, se inregistreaza serioase intarzieri in absorbtia fondurilor europene. Aceste intarzieri duc la pierderea unor sume importante de bani europeni Solutia pentru accelerarea absorbtiei fondurilor europene este regionalizarea, care sa duca la descentralizare si cresterea gradului de autonomie locala . Pentru asta este nevoie de vointa politica. Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ teritorială în Romania ceea ce nu există astăzi. A doua cale este mai simpla si se poate face prin lege care sa prevada comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune ca din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus dupa modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativa in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nu exista nici un județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori, inafara de Suceava. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de București unde lucrurile se misca foarte greu. De aceea, mai utila ar fi o initiativa legislativa privind regionalizarea.

Răspunde lui Adi Renunță