Digitalizarea serviciilor Primăriei Bistrița nu mai e demult un moft, iar solicitările de a renunța la sistemul desuet și depășit practicat ân relațiile cu cetățenii sunt tot mai insistente.
Consilierul local liberal Diana Morar a amintit într-o conferință de presă la PNL că grupul liberal a propus în mai multe rânduri digitalizarea serviciilor din Primăria Bistrița.”A fost un obiectiv al nostru și vedem că devine obligatoriu pentru a putea oferi servicii moderne cetățenilor. Taxele și impozitele au crescut, salariile funcționarilor au crescut dar serviciile administrației locale au rămas la același nivel, ca acum 15 ani. Este un sistem ineficient și greoi . Pentru un aviz, un certificat de urbanism, autorizație de construire sau orice alt document, cetățeanul e obligat să se învoiască de la serviciu și stea la cozi. Plățile s-ar putea face on-line, cu cardul, documentele s-ar putea completa on-line și trimise ulterior acasă în poștă. În toată Uniunea Europeană se va introduce semnătura electronică iar la Bistrița în continuare funcționează sistemul bonurilor eliberate de gardianul de la poartă”.
Consilierul liberal spune și că problemele părinților obligați să stea cu noaptea-n cap la coadă pentru un loc la creșă s-ar rezolva mai civilizat dacă s-ar implementa cel puțin un sistem de rezervare electronic, dacă despre investiții în creșe noi nu poate fi vorba din partea administrației: ”E de notorietate cazul părinților care, în miez de noapte, au fost obligați să stea la coadă pentru înscrierile la creșă. Este inadmisibil așa ceva și rog autoritățile să aloce bani în regim de urgență pentru implementarea unui sistem electronic de înscriere.Despre investiții în realizarea de creșe nici nu ar rost să vorbim pentru că bistrițenii s-au lămurit. Ce nu s-a făcut în zece ani, nu se va face nici de-acum încolo. Cel puțin cât timp administrația PSD conduce Primăria Bistrița vom auzi numai scuze și promisiuni.O administrație competentă digitaliza aceste servicii. Putem lua ca exemplu primăriile din apropiere care au reușit să acest lucru. La Cluj de exemplu există o colaborare excelentă între administrație și tinerii specialiști în domeniul IT și astfel s-a reușit ca anumite servicii să fie digitalizate” a explicat Diana Morar.
Un alt sector în care digitalizarea ar fi vitala ar fi taxele și impozitele, departament care nu are nici măcar un sediu funcțional deși municipalitatea a cumpart sediul Băncii Țiriac: ”Sediul unde a funcționat Banca Țiriac a fost cumpărat încă de anul trecut și în continuare e nefuncțional. Primăria a plătit peste 400.000 de euro și nu s-a făcut nimic după aceea. Cetățenii stau la coadă și se îngrămădesc în clădirea veche, în timp ce sediul unde a funcționat Banca Țiriac zace nefolosit. Nu au fost în stare să-l mobileze sau poate așteaptă domnul Niculae campania viitoare să se laude că în doi ani de la cumpărare a reușit să doteze spațiul respectiv. E scandalos ce se întâmplă și trebuie schimbat modul extrem de lent în care funcționează lucrurile la Bistrița. E nevoie de o administrație nouă, cu o nouă viziune, care să respecte cetățeanul și să nu-și bată joc de banul public. Doar așa se poate recupera decalajul dintre municipiul Bistrița și celelalte reședințe de județ din Transilvania” a mai explicat Consilierul Diana Morar.