Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Deputat Cristina Iurișniți: ”Avem un sistem de învățământ subfinanțat, cu schimbări de conjunctură. Ce e de facut.”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Deputatul USR Cristina Iurișniți face o radiografie a sistemului de învățământ românesc la început de an scolar și atrage atenția că școala românească intră în noul an cu schimbări de conjunctură, care cârpesc efectele și nu tratează nicidecum cauzele.

În calitate de profesor și deputat membră în Comisia de învățământ, atrag atentia MEN ca deciziile luate peste noapte, fără studii de impact si consultare publică, fac mai mult rău oricărui parcurs școlar al elevilor noștri, care trebuie să fie flexibil și mai ales predictibil.Avem un sistem de învățământ subfinanțat cronic, cu schimbări haotice de conjunctură, care doar cârpesc efectele și nu tratează cauzele scăderii calității și echității din învățământul românesc” scrie deputatul bistrițean într-un comunicat de presă.

Deputatul USR aduce în discuție și ultima decizie controversată a MEN de a trimite copii cu medii sub 5 în evaluarea națională direct în școlile ppfesionale: ” USR condamnă acest tip de management falimentar al MEN care trebuie să revină asupra deciziei discriminatorii și să ia o decizie echilibrată în spiritul egalității de șanse Elevii care au luat sub 5 la evaluarea națională în clasa a VIII-a nu pot fi cobaii ineficienței și lipsei de echitate a miniștrilor PSD ! Solicităm ferm anularea acestei decizii dezastruoase care nu aduce soluții” mai scrie deputatul care, invocând proiectul de guvernare elaborat de USR trece în revistă câteva soluții.

”În programul de guvernare, USR sprijină rutele flexibile si complementare, învățământul profesional și orientarea profesională timpurie a elevilor, nu după un eșec la Evaluarea Națională. Trebuie tratate cauzele nu efectele!Soluțiile viabile imediate sunt în funcție de realitățile socio-economice diferite din fiecare județ/ regiune.

  1. Liceele tehnologice pot prelua acești elevi pe ruta profesională pentru a veni în completarea școlilor profesionale inexistente.
  2. Asigurarea de către stat a mesei, cazării și navetei elevilor în învățământul profesional precum și adaptarea unei programe speciale pentru ruta profesională și tehnică în liceele tehnologice sau în școlile profesionale în regim dual.
  3. Alocarea de urgență a unor fonduri speciale pentru dezvoltarea și dotarea școlilor profesionale, la fel și pentru finanțarea cursurilor de perfecționare a profesorilor, maiștrilor/ tutorilor din sistem
  4. Creșterea numărului de consilieri și psihologi școlari arondati la 400 de elevi si nu la 800-1000 cum e cazul acum, care pot orienta profesional elevii încă din clasa a VI-a , a VII-a.
  5. Demararea de urgență a unei Campanii naționale de informare și promovare în mass media pentru școlile profesionale, învățământul profesional dual, la al cărui cadru legislativ am contribuit cu amendamente adoptate în Camera Deputaților pentru a asigura facilități fiscale agenților economici” sunt câteva dintre propunerile Uniunii Salvați România pentru problemele învățământului românesc.

 

 

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Criza meseriașilor se resimte din plin în câmpul muncii mai cu seamă din 2009 de când Ecaterina Andronescu a desființat școlile profesionale, de arte si meserii. Sau, mai degrabă, le-a înlocuit cu licee tehnologice, unde elevii sunt obligați să obțină bacalaureatul. Din acest motiv elevii sunt tot mai puțini la scolile cu profil tehnologic. Este insa si o mai veche chestiune de mentalitate, in legătură cu anumite profesii. Iată ce spunea Andrei Muresanu, pe la mijlocul secolului al XIX-lea, despre aceste profesii: “După părerea noastră, nici un mijloc prin care omul isi câstigă pâinea de toate zilele pe clle cinstită nu poate fi rusinători. Rusine este a fura, a hoti, a insela, a pierde timpul cel scump ca aurul in lenevire, nelucrare, a căsca gura toată ziua pe ulitele cetătii, fără nici o coprindere,sau cum zice tot românul: “a tăia câinilor frunze” . Si apoi, de unde si până unde ne făcurăm noi atât de delicati, cu gust atât de rafinat si cu nările asa subtiri, incât de cutare meserie să nu ne apucăm că are de-a face cu materii greu mirositoare, cu cutare artă frumoasă să nu ne coprindem , că e rusinătoare si injositoare, in vreme ce natiunile cele mai cultivate , de exemplu englezii, frantezii, germanii, să intrec intre sine cu silintă de a exploata toată natura , de a coprinde tot soiul de meserii, si a nu lăsa necăutată si necultivată pe niciuna din artile cele frumoase.”

Răspunde lui titus Renunță