Prefectul Stelian Dolha a prezentat vineri într-o conferință de presă un proiect de evaluarea a funcționarilor care intră în contact cu cetățenii, inspirat de proiecte asemănătoare derulate de mari companii.
Intitulat ”instituții prietenoase” proiectul gândit de prefect vizează analizarea instituțiilor publice din Bistrița-Năsăud, în special a deconcentratelor, în funcție de feedback-ul cetățenilor care intră în contact cu funcționarii. astfel într-o primă fază, până la introducerea unor tablete cu un soft special la care se lucrează, toate punctele de relații cu publicul ori ghișee urmează să primească cutii, expuse la vedere cu chestionare de satisfacție completate de contribuabili.
Chestonare și tablete la ghișee
Programul care este unul pilot la nivel național urmează să fie completat cu tablete, care vor ajunge tot la ghișee și pe care cetățenii ar putea semnala pe o interfață accesibilă, prin sistemul ” fețe zâmbitoare” implementat și la supermarket-uri care e gradul de satisfacție față de serviciul primit, a explicat pentru Bistrița Express, prefectul Dolha. În situația în care omul apasa pe două dintre tastele ”satisfacator” sau ”nesatisfacator,” interfața se schimbă și va fi invitat să răspundă la câteva intrebari care să lămureasca ce nemulțumiri are. Prefectul a explicat și că și-ar dori ca softul să creeze acces și către Instituția Prefectului astfel încât rezultatele să ajungă nemediate la el.
Deocamdată tabletele, în jur de 20 ar putea fi puse la dispoziția de către STS, care și-a arătat disponibilitatea , însă ceea ce va mai dura este creea softului de implementare, fiind vorba de un proiect- pilot la nivel național, a explicat prefectul pentru Bistrița Express. Chestionarele și ulterior tabletele vor ajunge în toate instituțiile care lucrează cu publicul: de la Direcția Finanțelor, APIA, OCPI, Casa de Pensii, AJOFM, AJPIS, ANSVSA, precum și la Pasapoarte, Inmatriculări Auto, instituțiile subordonate Prefecturii.