Unui șef din Primăria Bistrița i-a venit ideea să rezolve problema cerșetorilor și persoanelor fără adăpost, care vagabondează pe străzile municipiului, trimițându-i în spațiile de carantină rezervate persoanelor care vin din țările cu risc mare de infectare, pe perioada instituirii stării de urgență.
Prefectul Stelian Dolha a relatat vineri într-o emisiune realizată de Bistrița Express la As-Tv că a fost sunat de la primăria Bistrița pentru a i se cere internarea în spațiile de carantină a persoanelor fără adăpost din oraș. Dolha s-a arătat șocat de propunere și a afirmat că a refuzat categoric o asemenea idee: ” Poftim? Ce să facem? Exclus așa ceva …Cum să-i duci pe cerșetori în spațiile de carantină speciale pentru cei care vin din țările din zona roșie??? Nu mai vorbim de rațiunea internării în carantină… Nici nu i-am lăsat să termine fraza, am spus ”Exclus”. Întrebat dacă primarul este cel care a sunat pentru a cere așa ceva, prefectul a răspuns: ”Administratorul public m-a sunat, domnul Avram. Probabil l-a delegat domnul primar” . Prefectul a vorbit și despre eforturile mari care se fac pentru disponibilizarea unui număr suficient de mare de spații pentru cei care încă vin în județ în flux mare și pentru care bugetul de stat plătește zilnic 300 de lei.
Prefectul Dolha a explicat că într-adevăr administrațiile locale au o problemă, pentru că sunt obligate de Ordonanța Militară 3 să nu lase în stradă persoanele fără adăpost, însă că există cu totul alte soluții pe durata stării de urgență și a sugerat inclusiv implicarea protopopiatelor, a parohiilor tuturor cultelor pentru a găsi o soluție acceptabilă într-un moment în care toată lumea trebuie să fie solidară dar și folosirea spațiilor de care dispun primăriile cum este ce a Bistriței, care are inclusiv un Centrul de Noapte pentru Persoane fără adăpost care poate fi folosit în regim de permanență.
Potrivit ordonanței militare numărul 3 administrațiile locale sunt obligate să țină evidența persoanelor fără adăpost și să asigure adăpostirea lor: ”art. 6. – (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor fără adăpost, precum și să asigure adăpostirea și îngrijirea acestora. (2) Evidența persoanelor fără adăpost se actualizează și se raportează săptămânal la Centrul județean/al Municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.”