La dezbaterea moțiunii simple împotriva ministrului Educației, Monica Anisie, depusă de PSD, punctul de vedere al USR a fost susținut de deputatul Cristina Iurișniți. Aceasta i-a dat câteva bile albe, dar și foarte multe negre ministrului pentru activitatea prestată/
Deputatul bistrițean îi reproșează Monicăi Anisie că și-a asumat la întâlnirile cu parlamentarii, fie la audierea pentru numire, fie ulterior măsuri pe care însă nu le-a respectat în întregime. ”În mod firesc, ne așteptam să fiți un ministru predictibil, constant, deschis nu doar la început de mandat sau la audierile pe bandă rulantă ale miniștrilor unde v-ați asumat obiective pe care nu le-ați onorat!”.
Dacă printre bilele albe, adică aspectele pozitive ale mandatului de la Educație, Cristina Iurișniți amintește tranparentizarea tezelor de doctorat, considerată o atitudine curajoasă dar și atragerea de personalități credibile, inclusiv cercetători români recunoscuți internațional pentru viitoarele comisii CNATDCU si respingerea vechilor grupuri de interese, în schimb la capitolul bile negre. sunt trecute multe aspecte considerate negative, atât la nivel de comunicare cât și legislative.
Printre altele, Cristina Iurișniți îi reproșează ministrului că nu a comunicat numărul unităților școlare în care se desfășoară efectiv activitatea de predare-învățare prin intermediul mijloacelor online și câte cadre didactice și câți elevi beneficiază estimativ în această perioadă de mijloacele necesare învățării online: ”Nici după 2 luni de zile nu am primit răspuns, iar după 6 săptămâni de suspendare a cursurilor MEC a avansat o cifra contrazisă public de multe studii credibile; estimarea MEC de 250 de mii de elevi este contrazisa, de ISE care a raportat un procent de 64% și de Human catalyst care a amintit de un procent de 60 % si recent IRES care a mediatizat cifra de 930 de mii de elevi fără acces la educație digitală”.
Deputatul USR îi reproșează și că a rămas tot fără răspuns propunerea de creștere a plafonului din programul național Euro200 pentru achizitionarae unui calculator, care e o batjocură la adresa elevilor vulnerabili : ”Fără răspuns! Răspunsul l-a dat USR care a introdus deja în circuitul legislativ dublarea acestui prag pentru ca mai mulți copii să aibă acces la dispozitive digitale. Dacă un sfert dintre gospodăriile din România trăiesc la limita sărăciei și nu sunt conectate la Internet cum ar fi putut ei respecta obligativitatea accesului la învățare în online?” întreabă Cristina Iurișniți.
O mare problemă: termometrizarea la intrarea în examenele naționale
Cristina Iurișniți îi reproșează ministrului în primul rând modul de comunicare : ” În cele 6 săptămâni de tergiversare, prioritatea trebuia să fie asigurarea condițiilor minimale de învățare. Daca ați fi știut să comunicați eficient, clar si necontradictoriu cu siguranță percepția publică ar fi fost alta. Din păcate am văzut mesaje transmise în spațiul public care au desconsiderat importanța actului educațional, profesorii fiind încurajați să încheie situația școlară cu acordul părinților, toți elevii urmând să fie promovați, indiferent de situația școlară anterioară deja validată.”
Intrarea în examenele naționale, condiționată de temperatura sub 37,3 grade și lipsa precizărilor legate de ceea ce se întâmplă cu cei care au temperatura mare, este unul dintre reproșurile principale: ”Ați uitat sa precizați clar ce vor face elevii cu temperatura 37,4? Vor rata examenul? Ce vor face profesorii si celelalte categorii de personal care au boli cronice și care au membri de familie din grupe vulnerabile? Si pe ei i-ați uitat. Cu siguranță, soluții sunt și vă rugăm să le transmiteți clar fără modificări multiple! Joaca de-a ordinele de ministru cu mască sau fără mască, trebuie să înceteze!” spune deputatul USR”, îi mai reproșează printre altele, Cristina Iurișniți ministrului educației.
Votul la moțiunea simplă îndreptată împotriva ministrului educației se va da miercuri în Camera Deputaților
Un comentariu
Cu atât mai mult, un deputat de BN ar trebui și el să comunice cu profesorii din județ atunci când aceștia chiar i se adresează. Il peut s’adresser également en français, si la langue roumaine lui semblerait restrictive. Pourquoi rester toujours dans sa boîte noire?