Întrunit în prima sedinta online noul Consiliul Local Bistrița a votat astăzi pentru alocarea banilor cu care să poate fi achiziționate serviciile de audit financiar si audit al personalului Primăriei Municipiului, o promisiune făcută în campania electorală de actualul primar Ioan Turc.
Cei 80 de mii de lei prevazuți pentru realizarea auditului vor fi împărțiți cam jumatate-jumatate pentru auditul general si cel de personal, iar serviciile vor fi achizitionate direct de pe SEAP. Sumele pentru care s-a făcut rectificarea generală, cu capitol destinat auditului, provin atât din alocarea pentru Gloria, făcută pe ultima sută de metri de fost administratie (restul s-au dus la subvențiile tăiate înaintea alegerilor pentru transportul local) dar si din resturi necheltuite pentru alegeri locale, de la politia locala.
Primarul Ioan Turc le-a spus consilierilor, după ce un ales al PSD a fost de acordul cu auditul financiar, nu si cu cel al personalului că evaluarea angajatilor nu poate fi facută aleatoriu, : ”Vom vedea care este cea mai potrivită formulă. În ce privește auditarea pe personal sunt absolut sigur că toți consilierii locali vor fi de acord că deciziile pe care le vom lua trebuie să fie foarte bine fundamentate. Nu putem dispune aleatoriu . Avem nevoie de determinări cât se poate de precise. O firmă de specialitate pe audit de personal poate să facă acest lucru.. În ce privește valoarea sumelor, …am avut diferite discuții în țară cu primari, am încercat să evaluăm cât putem de corect și de repede sumele pentru acest tip de audit. Poate vor fi de ajuns sumele, poate nu” le-a spus primarul Turc consilierilor.
Consilierul liberal Cristian Munthiu a subliniat că aceste audituri trebuie făcute repede si ca sunt foarte importante pentru a identifica si intari soluțiile care sa faca functionala instituția municipalității: ”A audita cele două componente esențiale de funcționare a unei instituții, respectiv forța de muncă și partea financiară, poți identifica punctele în care să folosim banii plătiți de cetățenii Bistriței pentru dezvoltarea municipiului, nu pentru funcționarea instituțiilor municipiului.
Aceste audituri trebuie făcute foarte repede și, în același timp, găsite și soluții pe baza lor pentru a eficientiza activitatea administrației. În toată România e foarte scumpă și azi-mâine vom ajunge ca și în celebrele afirmații ale lui Murphy că instituția va fi atât de mare încât nu va mai avea nevoie de relații cu exteriorul. Sper să terminăm cu problema asta și să începem să eficientizăm activitatea Primăriei Bistrița pentru că de-asta suntem plătiți ca să facem o instituiție care funcționează pentru cetățeni, mai puțin pentru cei din instituție”. a spus Cristian Munthiu.
2 comentarii
Cel mai ieftin audit trebuie facut de DNA, Curtea de Conturi, DIICOT etc . Dupa care sa urmeze si recuperarea banilor care au fost tocati pe GHIDUSII .
Un audit financiar este absolut necesar pentru a vedea situatia cu care pleacă la drum noua administratie. Prin audit financiar se înţelege examinarea efectuată de un profesionist contabil competent şi independent asupra situaţiilor financiare ale unei entităţi (sau asupra unor parti ale situatiilor financiare) în vederea exprimării unei opinii motivate asupra imaginii fidele, clare şi complete a poziţiei şi situaţiei financiare precum şi a rezultatelor obţinute de aceasta. In tara noastră operatiunile de audit financiar se execută de către auditorii financiari (persoane fizice) sau firme de audit (persoane juridice) care au dobândit această calitate şi sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România. Mai există și controlul Curții de conturi asupra instituțiilor publice însă acesta are legătură doar cu execuția de casă și utilizarea resurselor bugetare, nu si a celor extrabugetare.
La fel de important, dacă nu chiar mai important decât auditul financiar este cel de personal. Acesta se referă la optimizarea organigramei , având in vedere că in prezent există prea multi tăietori de frunze la câini in administratia locală. După ce Ilie Bolojan, noul președinte al CJ Bihor, a anunțat reorganizarea din temelii a instituţiei si președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, liberalul Romeo Duncă, a anunțat că vrea să concedieze aproximativ 500 de angajați pentru a face o economie de 600.000 de euro pe lună la bugetul județean. De asemenea, primarul nou-ales al Timişoarei, Dominic Fritz, a anunțat că va demara un audit în administraţia locală, pentru că actuala organigramă nu corespunde nevoilor noii echipe. Prin urmare si la Primăria Bistrița este loc de mai bine privind optimizarea structurii de personal.