Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Drumul expres Bistrița-Dej apare doar în anexa de rezervă a PNRR sub denumirea de DX Someș. În ce condiții ar putea fi finanțat

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Sunt șanse extrem mici  ca drumul expres Bistrița-Dej să prindă finanțarea din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), după ce proiectul a fost trecut abia pe anexa cu proiectele de rezervă în documentele transmise luni la Bruxelles.

Proiectul apare pe poziția a 16-a din anexa proiectelor de rezervă , ”Bistrița-Dej, legătură nouă la profil de DX (parte din DX Someș). Prezența în PNRR la varianta proiecte de rezervă nu înseamnă că are prea mari șanse de a obține acordul Bruxelles-ului, în condițiile în care oricum România a solicitat mai mulți bani decât cei 29 de miliarde la care are potențial acces, iar principala condiție este ca proiectele propuse să fie mature, adica în stadiu avansat de întocmire în așa fel încât să fie gata până în 2026.

Partea bună este aceea că drumul denumit Express Somes este totuși în atenția Ministerului Transporturilor și cel mai probabil va fi propus la finanțare prin  programul operational transporturi din viitorul exercițiu financiar al UE ca o legătură între Bistrița-Cluj Napoca și Baia Mare.

Aici găsiți PNRR și anexele sale:

https://mfe.gov.ro/pnrr/

Citeste si:

Robert Sighiartău dă asigurări că drumul Bistrița-Cluj a prins PNRR-ul. Noua variantă va ajunge pe site-ul guvernamental

 

Share.

About Author

Un comentariu

  1. PSD-istii bistriteni din parlament reproseaza liberalilor ca Drumul expres Bistrița-Dej apare doar în anexa de rezervă a PNRR, cu sanse minime de finantare prin acest program .
    Acesti PSD-isti nu stiu pe ce lume trăiesc si mai au tupeul să-si ia nasul la purtare. Ei vorbesc mereu despre drumul expres Bistrița-Cluj, un proiect care de fapt nu există, decât in mintea lui Răducu presedintele CJ, care le-a băgat in cap la toti ciracii lui această prostie. Există in schimb deja aprobate proiectele pentru „Autostrada Nordului” și „Drumul Someș Expres”.
    După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
    Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
    În acest sens, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
    De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
    Pe de altă parte, în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență conditia este ca investițiile pe care le vor realiza țările din UE să fie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu pot fi fazate. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.
    Cât priveste Drumul Someş Expres, acesta ar urma să facă legătura dintre Autostrada „Nordului” şi vestul Europei, acesta nu trece pe teritoriul judetului Bistrița-Năsăud. Totusi, Drumul de mare viteză Someş Expres (380 km) va deveni una dintre şoselele de importanţă majoră pentru fluidizarea traficului în regiunea Transilvania, urmând a fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu, cu extensia Satu Mare – graniţa cu Ungaria. Se estimează că investiţia va avea un cost total de aproximativ de 2 miliarde de euro. Drumul va asigura şi legătura dintre Autostrada Transilvania (A3) şi Varianta de Ocolire Cluj-Est, urmând să includă centura orasului Dej de unde se interconectează tronsonul Baia Mare- Bistrita- Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului. Probabil pentru Drumul Drumul Someş Expres proiectul este intr-o fază mai avansată decât pentru Autostrada Nordului. Asa se explică faptul că totusi Proiectul „Drumul expres Bistrița-Dej” apare in PNRR pe poziția a 16-a din anexa proiectelor de rezervă , ca legătură nouă la profil de DX (parte integrantă din DX Someș).

Lasă un comentariu