Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Municipalitatea anunță foraje pe câteva străzi pentru proiectul Liniei Albastre

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mai multe străzi din municipiu, din apropierea râului Bistrița vor trece prin lucrări de foraje în aceasta săptămână necesare unui studiu geotehnic și expertiza tehnică folosite la proiectarea coridorului de mobilitate supranumit Linia Albastră. 

Practic este vorba de un nou coridor de mobilitate urbană de-a lungul malului stâng al Bistriței, care să-l interconecteze cu zonele funcționale malul drept far și cu DN 17. Pe noul coridor va fi dezvoltată integrat circulația transportului public în comun, a pietonilor și bicicliștilor.

Deocamdată proiectul este în faza expertizelor tehnice, realizarea efectivă urmând să se facă după accesarea de bani europeni pe noul exercițiu financiar al UE 2021-2027. Proiectul este înregistrat și în portofoliul de proiecte depuse la ADR Nord Vest de Primăria Bistrița. Pentru realizarea lui ar fi necesară o finanțare estimată la 144,1 milioane.

Unde încep lucrările

Expertiza tehnică și  studiul geotehnic solicită în perioada 14.06.2021-15.06.2021, forajele pe traseul următoarelor străzi: Secundară 3 Unirea, Lacului, Ghinzii, Viorelelor, Codrișor, Mihai Viteazu, Ion Pop Retegan, Tănase Tudoran, Zăvoaie, Parc Industrial Bistrița Sud, Pepinierei, DJ145, Malului, Simpozionului, Șesului și Moșilor anunță municipalitatea pe site.

Foto: arhiva

Share.

About Author

Un comentariu

  1. Amenajarea coridorului de mobilitate urbană durabilă pe malul stâng al râului Bistrița între Sărata si Unirea cunoscut sub numele de „Linia Albastră” ce urmează să conecteze zonele funcționale ale orașului integrând transportul public în comun cu circulața bicicliștilor și pietonilor a devenit o necesitate stringentă
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este prevăzută o zona de promenadă, există posibilitatea lărgirii străzii prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, astfel incât să includă atât pistă pentru biciclete cât si o alee pietonală de promenadă pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a traseului respectiv este in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există deja un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele pădurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii.
    Dar, mai importantă este conectarea traseului „Linia Albastră” cu centrul istoric al oraşului, ceea ce s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    O altă problemă este cea legata de stejarul secular din fața Hotelului Codrișor, care este considerat mai bătrân organism viu din oraș, fiind declarat monument al naturii.
    In ultimă instantă ar putea fi salvat si stejarul secular din fata hotelului Codrisor. Pentru asta cu atât mai mult fi nevoie de construirea „Podului Morii” In felul acesta, s-ar crea posibilitatea ca pe portiunea străzii Codrisor dintre Podul Budacului si viitorul Pod al Morii circulatia auto să se desfăsoare pe un singur sens, urmând ca sensul invers pentru mijloacele auto să fie preluat peste Podul Morii de strada Parcului, astfel rămânând mai mult loc inclusiv pentru păstrarea si chiar suplimentarea locurilor de parcare din zona strandului.

Lasă un comentariu