Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Premieră în România: O mixtură făcută din reciclarea cauciucurilor uzate, o soluție ” next level” pentru construcția de drumuri a fost turnată experimental de specialistii ”Frasinul”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Într-un eveniment tip ”santier deschis” specialiștii grupului de firme Frasinul, în parteneriat cu MOL  Ungaria au turnat astăzi, demonstrativ, 1,8 km de strat de uzură în care au folosit o noua mixtură asfaltică considerată pasul următor în industria constructorilor de drumuri.

Rețeta noii mixturi e un  bitum special obținut din reciclarea cauciucurilor uzate. Noua mixtură, este mai rezistentă la traficul greu, întreținerea drumului este mult mai avantajoasă, distanța de frânare pe drumul astfel tratat  este mai mică, iar durata de viață cu 50% mai mare.

Experimentul turnarii noii mixturi a avut loc în prezența reprezentanților mai multor firme din branșă, a directorului ADR Nord Vest, Marcel Boloș, a mai multor primari și a conducerii Consiliului Județean  ca o intervenție la  DJ 172, pe tronsonul DN 17 – Cociu – Mocod – Zagra (24 km), investiție realizată cu bani europeni prin Programul Operațional Regional.

Directorul Grupului Frasinul, Traian Larionesi a declarat că soluția folosirii acestei formule de bitum vine din lungul șir de căutări a unor soluții tehnice rezistente și mai ușor de întreținut : ” Un pas mare înainte pentru toți cei care construiesc drumuri, cât mai ales pentru beneficiari, asta pentru că vorbim despre o mixture asfaltică special, extrem de rezistentă la traficul greu, mai ușor de întreținut decât tot ceea ce am avut până la această oră. A trebuit să căutăm acest fel de soluție fiindcă beneficiarii cer garanții mari la drumuri, așa că, în cadrul grupului am căutat altceva, o altfel de  soluție tehnică” a explicat Larionesi pentru Propolitica.ro.

Traian Larionesi a explicat si ca a vazut cu ochii lui în Ungaria ce rezistență au aceste bitumuri față de bitumul clasic ” Am trimis adrese companiilor producătoare de bitum, OMV, MOL, iar cei de la MOL ne-au invitat la Budapesta la o discuție, ne-au explicat datele tehnice și ne-au arătat drumuri asfaltate cu acest bitum, le-am văzut eu cu ochii mei. Mi-a plăcut cum arătau drumurile după 6 ani și am luat hotărârea ca împreună cu ei să facă un tronson inovativ. Avantajele sunt durata de viață mai mare cu 50% față de drumurile asfaltate cu bitumul standard, costuri la întreținere mai mici, distanța de frânare mai mică cu 5-10%, zgomotul de rulare mai mic”.

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu