Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Ioan Turc : ”Nu va fi foarte ușor de trăit în Bistrița pe perioada lucrărilor la Linia Verde si la Axele de transport ”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Deschiderea noilor santierele pentru lucrările la axele de transport aferente proiectelor europene ”Linia Verde” și ”Reconfigurarea axelor de transport Gării- Decebal-Andrei Mureșanu” vor face din Bistrița un oraș cu un trafic extrem de tensionat timp de doi ani. În condițiile în care celor două proiecte majore de infrastructură rutieră, preluate de la administrația precedentă li se vor adăuga și altele noi, sar și continuarea amenajării pistelor de cicliști, viața în Bistrița nu va fi deloc simplă în timpul acestor lucrări. O spune chiar primarul Bistriței, Ioan Turc.

Dacă discutam de investiții si aici ma refer la inceperea lucrărilor pe axă, plus continuarea lucrărilor pe Linia Verde, (nn începute anul trecut pe str.Grigore Bălan) nu va fi simplu în oraș, nu va fi foarte ușor de trăit în Bistrița pe perioada efectuării lucrărilor” a spus primarul Ioan Turc într-o emisiune din studioul  Bistrita Express Tv. Primarul a explicat ca pe proiectele preluate de la fost administratie s-a intervenit tehnic cât de mult s-a putut pentru a obține soluții de fluidizare, însă tot va fi complicat în trafic: ”Nu va fi simplu de trait in oras pe perioada lucrărilor. Vom încerca sa identificam si impreuna cu colegii nostri din Primarie soluții pentru (nici n-as putea sa-i spun fluidizare) soluții pentru ușurarea traficului prin oras, dar tinand cont de numărul de masini, tinând cont și că bistritenii folosesc prioritar pentru a se deplasa mașina personala, se va circula destul de greu.Important e ca la finalizarea lucrarilor nivelul satisfactiei al oamenilor să fie unul mare.  Este motivul pentru care, inclusiv proiectele pe care le-am gasit in Primărie, nu mă refer la proiectele pe care le încep eu, în calitate de primar, le modificam în asa fel încat ele sa raspundă într-o cat mai mare masură așteptărilor oamenilor„ a mai spus primarul.

De ce nu se poate renunța la pistele de bicicletă care încurcă

Traficul va fi încurcat și de alte piste de bicicletă, care trebuie amenajate și acestea, pentru ca fac parte dintr-un proiect european și cu acestea se știe că nu te poți juca, odata ce e contractul e în derulare: ”Nu pot să renunt la pistele pentru biciclisti , mi s-a pus aceasta intrebare in repetate randuri, Pentru ca sunt finantae din bani europeni, sunt semnate contracte . De ex m-a întrebat cineva recent : ” de ce nu renunțați la pistele de bicicliști de pe axă, vorbesc de Decebal, Garii, etc? De ce Pentru ca nu se poate, dacă renunți, renunți la întreg contractul. Iar a  renunța la întreg contractul înseamnă toti banii înapoi plus penalități. Asta înseamnă falimentul primăriei. Deci nu ne putem permite așa ceva.” a mai spus Ioan Turc.

Cât va dura marele deranj?

Întrebat cât va dura perioada șantierelor, Turc a vorbit despre anii 2022 si 2023, dacă lucrările rămân în grafic : ”Să ne ajute Dumnezeu să  aceste lucrări conform graficului, până în 2023, sau hai sa spunem, pentru că se întâmplă, nu de puține ori ca anumite lucrări să nu fie gata până la sfârșitul anului 2023, Pot sa le spun bistritenilor că  la inceputul anului  2024 situația se va schimba mult, mult în bine. Și când spun acest lucru rămânem doar la trafic, pentru că aici doare mult. Vom avea si Linia Verde și Axele, dar  nu asa cum sunt in proiect cu cateva secvente reabilitate, ci reabilitate integral  Totul va fi reabilitat pe Linia Verde și pe axe. În plus Vom avea un drum care sa lege strada Colibiței si Lucian Blaga, paralel cu linia ferat. E un alt proiect de mobilitate.Am inceput sa lucrăm la un proiect de modernixzare al drumului Clujului. Aici discutam si despre pasajul care sa lege Gării de  Tarpiului pe sub calea ferata. dar și la noul culoar de mobilitate Linia albastra”. a spus primarul care este convins că efortul merită: Bistrița va arăta cu totul altfel din punct de vedere al axelor de trafic în 2024.

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu