Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Lorand Toth președintele USR BN: ”Cheltuielile cu salariile la stat aproape s-au dublat în ultimii 5 ani”. De ce spune că în prefecturi e un caz special

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Președintele USR Bistrița-Năsăud, fostul subprefect Lorand Toth atrage atenția, într-o postare pe facebook cât de mare este discrepanța între salariile din privat și cele de la stat și cum s-a rostogolit cuantumul cheltuielilor cu salariile în ultimii ani, dar și despre angajările clientelei politice. Fostul subprefect vorbește și de o excepție : salariile din prefecturi, mai mici decat în primarii sau Consilii Judetene, dar cu volum de atribuții mai mare din pricina personalului subdimensionat.

Cheltuielile cu salariile la stat aproape s-au dublat în ultimii 5 ani.În campanie ne vorbesc despre reducerea risipei și ținerea în frâu a cheltuielilor. După alegeri, însă, începe din nou dezmățul. Se fac agenții noi pentru activul de partid. Se măresc numărul de ministere. Cresc numărul de posturi. Se adaugă tot felul de sporuri noi. Totul ca activul de partid să aibă de unde să își ia salarii (și unii mai șmecheri și pensii speciale) din banii luați de la mediul privat. Și să nu credeți că salariile la stat sunt mici. Un salariat la stat are în medie un salariu mai mare cu 2.000 de lei pe lună decât un salariat din privat. (https://cutt.ly/salariu-la-stat)” spune Lorand Toth. el a făcut comentariile în contextul grevei japoneze a personalului din primării:  ”Ieri am avut greva japoneză a secretarilor și funcționarilor din primăriile județului nostru, și tot ieri, între orele 10 si 11, angajați din 34 de Instituții ale Prefectului din toată țara au declanșat o grevă de avertisment. Nu voi comenta foarte mult despre greva angajaților din primării, dar datorită faptului că pentru aproape 6 luni am fost subprefect al județului Bistrița-Năsăud voi spune câteva lucruri despre funcționarii din prefectură.Deși munca lor implică o răspundere enormă, reprezentând și apărând interesele statului, salarizarea acestora este inechitabilă în raport cu cea a omologilor lor din Consiliul Județean, din primării sau din deconcentrate, adică este mult mai mică. Efectul acestei inechități a determinat o lipsă acută de personal în departamentele cheie ale acestei instituții, precum cel pentru permise și înmatriculări, juridic, pașapoarte, fond funciar, IT, practic în 90% dintre departamente.

Posturi puzderie în primării si deconcentrate, dar puține în instituția care  apără legalitatea

Fostul subprefect spune și că statul nu stie sa gestioneze resursele, inclusiv cele umane, în condițiile în care sunt instituții care ar avea personal excedentar fără obiectului muncii, iar altele, precum Instituția Prefectului au personal puțin și dotări inadecvate: ”Instituția Prefectului este cea care trebuie sa asigure legalitatea actului administrativ local, iar aceasta înseamnă răspundere și competență. Paradoxal, deși celelalte instituții, fie că vorbim de consiliul județean, primării, deconcentrate au funcționari peste funcționari, unele posturi neavând nici un rost, unele departamente din prefectură sunt subdimensionate raportat la volumul de muncă pe care îl au. Din punctul meu de vedere, din scurta mea experiență avută, Instituția Prefectului are nevoie de dotări adecvate și de alocări bugetare pentru salarii, dacă ne dorim cu adevărat o administrație modernă și eficientă. Soluții sunt, și cu o cheltuire responsabilă de către guvern a baniilor, se pot face reforme în instituțiile statului. Trebuie doar competență, profesionalism și nu în ultimul rând viziune” .a mai scris Lorand Toth.

Share.

About Author

Lasă un comentariu