Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Circulația pe o arteră importantă din Bistrița se închide din nou de luni pentru șantierul Liniei Verzi: ce modificări substanțiale a reclamat proiectul moștenit de la vechea administrație?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Primarul Bistriței, Ioan Turc a anunțat  că traficul pe strada General Grigore Bălan va fi închis din nou începând de luni, 27 iunie pe segmentul de la Muzeul Județean până în sensul giratoriu de la Spitalul Județean pentru șantierul proiectului european Linia Verde. Primarul a explicat într-o conferință de presă în ce stadiu e proiectul dar și ce revizuiri majore a trebuit sa faca la proiectul de finanțare europeană, moștenit de la fosta adminsitarție 

Turc  a anunțat că a  reușit să schimbe tipul de pavaj din proiect, considerat cu totul impropriu pentru un oraș cu încărcătură urbanp istorică și să impună obligația îngropării tuturor firelor furnizorilor de utilități. Primarul a explicat într-o conferință de presă că nu a putut interveni însă în privința traseului acestuia, respectiv schimbarea străzii Dornei cu cea a Republicii, acolo unde e o mare densitate de unități de învățământ. Turc a anunțat și ce urmează de săptămâna viitoare în acest proiect dar si pe cel al axelor de transport.

Pavaj de hală industrială în zone cu încărcatură urbană istorica 

Turc a explicat  și de ce a fost nevoie de intervenția  în ceasul al 12-lea pe proiect: Proiectul, așa cum bine se știe  a fost întocmit în vremea vechii administrații si din punctul meu de vedere e neconform, adică nu răspunde exigențelor nici acum, cu atât mai puțin ale viitorului. Așa că am dispus o revizuire a proiectului care cuprinde în linii mari: extinderea trotuarelor pavate cu piatră naturală, și aici mă refer la Bistricioarei, care e în Centrul orașului, Gen.Grigore Balan, pana la Petru Ispirescu: trecem prin fața Muzeului, pe celălalt sens avem Sinagoga, adică totuși clădiri cu valoare istorică. Daca ne raportam la partea de jos a orașului, vom merge cu piatra naturală până pe partea de jos a orasului, pe Solomon Haliță.

 Vrea sa fiu foarte bine înțeles: proiectul cuprinde pavare cu pavaj de hală, acel pavaj care, dacă mergeți în zona industrială o sa-l vedeti în halele industriale sau în perimetrul aferent. Nu pot fi de acord cu acest lucru.” 

Proiectantul a lăsat cablurile pe dinafară

Turc a explicat că celor care au făcut proiectul nu le-a trecut prin cap să impună îngroparea firelor furnizorilor de utilități și nici să prevadă soluții, așa că municipalitatea s-a văzut obligată să o facă din propriul buget de data asta: ”De asemenea nu s-a dat niciun fel de soluție pentru îngroparea firelor care atîrnă pe stîlpi, între stâlpi, între case, mă refer la firele de telefonie, internet.  E drept ca presupune si timp si costuri suplimentare, care le vom plăti din bugetul local. Pentru că nu putem majora sumele prin care municipalitatea le obține din bani europeni. Dar ținând cont că garanția acestor lucrări trebuie  sa fie foarte mare, nu accept lucrări de mântuială. E drept că vom avea un disconfort pentru cetățeni prin trenarea lor, dar important pentru cetățeni e ca la finalizarea lor să aveam cu toții sentimentul ca am făcut ceva important.” a mai spus primarul.

Turc a mai anunțat și că începând de luni reîncep lucrările la Linia Verde pe strada  Grigore Balan și că administrația a așteptat intrarea elevilor în vacanță pentru a nu sufoca traficul si cu aceste lucrări. ” se va interveni de la Muzeu spre Spitalul Judetean până în sensul giratoriu de la SJB va rămane liber, adica se va circula, însă segmentul de strada la care ma refer va fi complet închis. pentru ca se fac lucrari complexe: care presupun săpătură, de compactare, îngropări sau înlocuire de conducte, acolo unde e cazul. El le-a cerut bistrițenilor sa aibă răbdare în trafic : ” fac un apel catre riverani, catre toți cei care ciorcula in oras care vor simti practic  disconfortul legat de inchiderea strazii Grigore Bălan  ca e singura modalitate prin care putem să avansăm cu Linia Verde. ”

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu