Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

E eroare de soft, recunoaște o bancă după ce s-a servit cu dublul comisioanelor, dar la restituire îi dă tot cu minus. Clientului, evident.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Când softul băncii (Transilvania în cazul ăsta) ia comisioane inventate, cu două mâini, dar restituie, că doar e bancă, nu casă de binefacere, cu una singură, după ce-și recunoaște eroarea, nu prea ai cui te plânge. Cum n-ai cui să te plângi dacă te trezesti cu surprize mai mari decat un amărat de comision. Poți să încerci cu cei doi roboți, Livia, parcă l-au botezat pe unul și Raul pe chatbox, sau poți să suni până dimineața la un telefon care te aruncă iar și iar în mesaje tâmpite și apoi sa ajungi la un ghiseu, unde accesul e oricum cu programare. Și vorbim nu-i așa de cea mai „comunicatoare” bancă, cea cu premiul Vektor pentru excelență în comunicare. Doar că ghinion, comunicarea aceea e cu acționarii săi, n-are treabă cu clienții.

Studiu de caz: un amărât de comision de gestiune de cont

Vă amintiți episodul de prin noiembrie când Banca Transilvania a anunțat public dublarea comisioanelor și taxelor, după ce Guvernul în foame de bani a strecurat șopârla că le trântește băncilor (si altora ca ei) impozite pe cifra de afaceri?

BT au fost, cred, singurii care au mușcat atunci momeala: au sărit repede cei de la comunicare cu comunicatul (aceeași pe care nu-i vezi niciodată atunci când vrei să pui o întrebare), dar au dat repejor înapoi după valul de hate pe care și l-au luat. Ei bine, comunicarea BT a zis apoi, mânată de șefime : ”stop joc, n-am vorbit serios, de fapt nu dublăm nimic de la 1 ianuarie, rămâne cum ați știut, nici persoanelor fizice, nici firmelor. Că noi de fapt sprijinim mediul de afaceri, suntem solidari cu intreprinzătorii, IMM-urile, bla-bla-bla-uri din astea pe care nu dă nimeni doi bani”.

Mi-am reamintit episodul în ultima zi din ianuarie, moment în care onor banca își ia comisioanele lunare. Pentru că ceea ce  le-au zis clienților pare că au uitat ”să-i transmită” si softului deja programat ca din 2024 să ciupească dublu.

De aici și mișcările din conturi: – 10 (nu -5) comisionul lunar, – 25 taxa lunara de administrare card, apoi -10 (nu -5) restituire debit neautorizat (un eufemism pentru un subcont ramas de la un proiect pentru IMM-uri, din acela cu împuternicit, prin care bătea vântul de vreo 4 ani, dar pe care banca il taxa lunar constiincios cu 5 lei, pe langa taxa pe contul principal.

Măi frate, îmi spun, ăstia au dublat de fapt de la 1 ianuarie pe șest: în loc de 5 a ajuns 10 lei numai la comisionul lunar.

În fine, nu confirmă nimeni, nici n-are cine la RoboBT, asa că merg la Bancă, cu programare , of course: să-mi închid subcontul ăla inutil și să aflu ce-i cu dublarea de comisioane. Nu știe nimeni nimic, dau din umeri pe la ghișee, de parca ar lucra pentru vreo franciză care n-are nicio treabă cu banca. După care o altă funcționară îmi șopteste: ”sa stiti că mai multi clienti juridici au pățit-o azi si întrebau ce e cu comisionul de gestiune de cont dublat. Noi nu stim nimic de asta”. Si mă invita a doua zi, după ce mă scapă de subcont, că era ora de închidere.

Acasă mă încăpățânez să aflu ce e cu autoservirea din cont, mai ales că apar niste bizarerii la comisioane: softul pune  10 și ia  5. După care mă ia amețeala, că oricum cu ”juridicii” BT-ul are tot felul de ghidușii de taxe si tăxulite.

După vreo oră de telefoane în buclă în care eram pasată la roboței cu prenume funny și mesaje în sticle prin ocean, dau de un operator pe o mesagerie. Unul, nu-mi vine să cred, cu nume si prenume. Si-mi scrie senin operatorul, după ce ii dau detalii până fac cârcei la degete că da, a fost o eroare de soft, dar mi-au restituit banii, ce nu văd?

Pai da, dar nu-i ies softului vostru calculele. Si mai zic o dată : -10, iar -10, cu 10, si iar -5 vi se pare în regulă?. După, pentru că nici omul și nici softul nu pricep, multumesc frumos si inchid conversatia. În definitiv cine are chef sa cadă în ridicol pentru 5 lei, acolo? Ati putea spune ca am acceptat să dau 5 lei aia lunar vreo 4 ani degeaba și m-am ofticat acum.

Dar dacă softul asta a facut calcule din astea originale cu zeci de mii de conturi? Sau mai rău. Cam cum e suma? Sau dacă mai are scăpări din astea si cu alte taxări, pentru că sincer cine stă sa se uite la ajustarile de acolo. Și dacă se întâmplă asta, sau ceva mult mai serios, ce? Ai cui sa te plângi? Unui robot? Sau să-ti alegi răspunsul din zecile de intrebari formatate de pe site?

Mă uit pe un alt comunicat al robo-comunicatorilor de la BT: cică sunt de nota 10 la comunicare. Au luat si premiul ăla VEKTOR dat de BVB pentru excelență în comunicare pentru al 5-lea an consecutiv. Dar nu vă faceți iluzii, e pentru ”excelență” în comunicarea cu Investitorii și acționarii, nu cu clienții, că Bursa doar n-are nicio treabă cu asta.

 

 

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu