Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

Evaluarea națională va avea în sfârșit subiecte care va departaja elevii cu performanțe medii de cei foarte buni

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

După ce ani de zile la Evaluarea națională, subiectele de nivel mediu au făcut imposibil de departajat elevii de nivel mediu de cei foarte buni, anul acesta Ministrul învățământului susține că subiectele vor fi calibrate în așa fel încât elevii cu performanță înaltă să poată fi departajați

Ministrul învățământului, Ligia Deca a explicat într-o conferință de presă la Bistrița, la întrebarea unui ziarist că la simularea pentru evaluarea națională au existat subiecte de dificultate mai mare,  care însă au fost introduse pentru a permite departajarea copiilor, după ce ani în șir s-a constat că a existat o adevărata inflație de note mari:  ”Am văzut, în ultimii ani, o inflație de note mari, am văzut cum la câteva sutimi se decide repartizarea de la un liceu la altul și, câtă vreme Evaluarea Națională va fi utilizată exclusiv, deci ca singură probă pentru admiterea la liceu, trebuie să avem și subiecte care departajează între copiii cu performanță medie și copiii cu performanță înaltă. Am văzut și eu feedbackurile, am încercat să preluăm și noi din partea cadrelor didactice pe care le avem indicate în diferite structuri. Mulți au spus că este foarte bine așa: să avem subiecte de toate tipurile de dificultate”, a declarat aceasta.

Ministrul Educației a precizat că la simularea de zilele trecute subiectele au fost echilibrate, majoritatea de grad mediu de dificultate în timp ce o parte au avut si un grad  de complexitate mai ridicat: ”Ceea ce pot să asigur este: unu- au fost subiecte echilibrate care au asigurat atât, știu eu, grad mediu, dar și înalt de dificultate, să putem avea departajare, iar în cadrul evaluării naționale, filosofia Ministerul Educației a fost întotdeauna că subiectele trebuie să fie pentru nivel mediu. Această filosofie rămâne în picioare. Mă bucur ca, în acest an, am putut organiza aceste simulări odată cu corectură digitalizată, pentru că asta ne permite să vedem care sunt elementele pe care copiii, să zicem, așa, nu s-au putut achita, nu au putut să le rezolve, pentru că mai avem timp să insistăm asupra lor până la Evaluarea Națională. Și doi – cred că ne ajută acest feedback să putem și calibra pentru Evaluarea Națională propriu-zisă” a precizat ministrul Ligia Deca la Bistrița.

Citeste și

https://www.bistritaexpress.ro/2021/06/29/s-a-terminat-cu-inflatia-de-zece-la-evaluarea-nationala-de-anul-acesta-in-judet-sunt-cel-mult-15-note-maxime-si-nicio-medie/

 

Share.

About Author

Lasă un comentariu