Marile companii afectate de slaba absorbție a banilor europeni. Grupului Teraplast i-a scăzut pe acest fond profitul cu 59 % pe primul trimestru

Marile companii afectate de slaba absorbție a banilor europeni. Grupului Teraplast i-a scăzut pe acest fond profitul cu 59 % pe primul trimestru

Teraplast Bistrița a  anunțat pentru prima jumătate a anului scăderea cifrei de afaceri și implicit a profitului. Conform cifrelor afișate pe site-ul celui mare producător de PVC din România în primele 6 luni ale anului cifra de afaceri a scăzut cu 11 % față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul Grupului Teraplast a scăzut cu 59 de procente. Aceasta înseamnă 171, 67 de milioane de lei cifră de afaceri la finele lunii iunie față de 192,76 milioane de lei cât cifra de afaceri în ianuarie-iunie 2016.

Scăderea profitului este în aceste condiții chiar dramatică : Grupul Teraplast a ajuns într-un singur an  la un profit de 7,89 milioane de lei față de 19,06 milioane de lei în aceeași perioadă din 2016. Conducerea companiei pune declinul pe seama reducerii vânzărilor din infrastructura de mediu și arată cu degetul către lipsa de eficiență în absorbția fondurilor europene, precizând că absorbția de 0,004 % se va reflecta negativ și pe viitor: ”Blocajul din infrastructură continua să influențeze negativ businessul Teraplast, iar din informatiile pe care le detinem în acest moment nu vor exista îmbunătățiri semnificative în următoarea jumătate a anului. România a primit, în primele cinci luni din 2017, din fondurile structurale ale UE pentru exercițiul financiar 2014-2020, un milion de euro, ceea ce corespunde unei absorbţii de 0,004% din totalul sumei alocate în exerciţiul financiar curent. Cum principalele autorități de management prin intermediul cărora se fac rambursările din fonduri UE nu sunt autorizate, România nici nu va primi bani în perioada urmatoare. În acest context, pentru niciunul din cele 43 de proiecte noi de infrastructura de mediu nu s-a trecut in etapa de semnare a contractelor de lucrari, majoritatea fiind cel mult în faza de proiectare” declară  directorul general al Grupului Teraplast Mirela Pop (foto).

Teraplast schimbă strategia și se concentrează pe noiile achiziții ale companiei

În aceste condiții manageri Grupului  susțin că încearcă să compenseze pierderile, mutând greutatea de pe investițiile publice, cu accent pe creșterea aportului noilor businessuri cumpărate de Teraplast Group în prima jumătate a anului: fabrica Terasteel din Serbia și achiziția brandului Depaco: : ”Solutia pe care am găsit-o ca să compensăm scăderile din infrastructura este creșterea aportului noilor business-uri achizitionate în prima jumatate a anului. Anticipăm ca fabrica de panouri TeraSteel Serbia va aduce anul acesta un plus de aproximativ 4 milioane de euro in cifra de afaceri consolidata, iar Depaco va avea de asemenea o contribuție importanta. De aceea, suntem increzători că vom reusi sa fim aproape de tintele de vanzari si de profitabilitate propuse pentru acest an”, spune managerul general Mirela Pop într-un comunicat de presă.

Consolidarea producătorului de țiglă Depaco, achiziționat oficial de Teraplast în 19 iunie, deci după încheierea semestrului 1, cel cu pierderile, este una din țintele din noua strategie. Aceasta și pentru că  Depaco a obținut în primul semestru o cifră de afaceri de 71,18 milioane lei, un profit net de 5,54 milioane lei.

.

Categoria: BUSINESS

Scrie un comentariu

Email-ul nu va fi publicat, dar este obligatoriu pentru comentarii.
Campurile oblicatorii sunt marcate cu *