Ai o știre? Sună-ne pe TELEFON 0787-894941 sau trimite-ne un mesaj pe WhatsApp!

După 15 ani de demersuri pentru prima șosea ocolitoare din Bistrița-Năsăud, utilajele vor începe să lucreze. Ocolitoarea Becleanului este prima făcută în parteneriat cu CNAIR

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nicolae Moldovan, primarul Becleanului vorbește la Bistrița Express despre ultimele pregătiri pentru deschiderea oficială a șantierului celui mai așteptat proiect din zonă. Unul care va devia traficul de pe un drum european care traversează mijlocul celui de-al doilea oraș ca mărime din Bistrița-Năsăud, către periferii. Ocolitoarea Becleanului este primul proiect de șosea de centură pentru care Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) lasă gestiunea în seama unei administrații locale. Au fost nevoie de 15 ani de demersuri, de bătut la uși ministeriale, de solicitări repetate la toate nivelurile și multe promisiuni pentru ca prima centură ocolitoare a unui oraș din Bistrița-Năsăud să-și poată deschide șantierul. Becleanul este și deschizător de drumuri în materie de variante-ocolitoare. Aici va funcționa un model de parteneriat pe care Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi îl va folosi de aici încolo cu toate celelalte administrații locale care vor să-și gestioneze propriile proiecte. 

”Noi am avut șansa istorică să fim printre primii care  să implementăm un asemenea parteneriat. E prima dată în istoria României când își poate asuma o primărie, un primar,  demersuri în numele unei companii de drumuri. Am ajuns la posibilitatea sa intrăm într-un parteneriat cu CNAIR și ați văzut că aceste parteneriate acum  continuă” a explicat într-un interviu pentru Bistrița Express primarul Nicolae Moldovan.

Reporterii Bistrița Express au trecut prin zona în care se organizează șantierul: mașinile grele se agită deja pe traseul viitoarei variantei ocolitoare, se transportă  deocamdată foreze uriașe care încă explorează terenul, se pichetează elementele principale de structură iar organizarea de șantier e gata pregătită pentru numărătoarea inversă: ”Mai e doar o autorizație de la Ministerul Transporturilor de primit și  gata, când o primim încep excavatoarele  și toate celelalte utilaje ale unui asemenea șantier, să lucreze efectiv. S-au făcut deja analizele geo, studiul solului, la fața locului, fiecare element de construcție e pichetat, am făcut aceste prospecțiuni, deci avem totul pregătit. La sfârșitul lunii vom face anunțul ” explică primarul într-un interviu pentru Bistrița Express:.

În paralel cu varianta ocolitoare pe care o gestionează administrația locală din Beclean în parteneriat cu CNAIR, compania națională de drumuri va lucra concomitent la reabilitarea în noile standarde a unui tronson din drumul județean. Pe 5-6 kilometri de la Coldău până la joncțiunea cu varianta ocolitoarei, drumul Beclenuțului va fi reabilitat și lărgit pentru a fi în standardele și dimensiunile proiectului nou: . ” În paralel se dă startul tronsonului de la Coldău, din sensul giratoriu, cei câțiva  km până unde ne ocupăm noi, tot drumul Beclenuțului se regândește, se reface, de către CNAIR(…) Cele două proiecte se vor realiza în paralel. Cei de la CNAIR a fost obligați sa ajusteze normele și să aducă și șoseaua de legatură în aceeași parametri cu ocolitoarea. Iată deja un prim beneficiu al noii variante. Dar si zona privata se va dezvolta: vor apărea hale industriale, stații peco, spălatorii, și altele. Știu din practica de zi cu zi că asta se întâmplă cu asemenea proiecte” a mai spus primarul Moldovan.

E o bucurie când reușești să faci o stradă, sau o grădiniță, vă dați seama ce simți când faci un asemenea obiectiv? Un asemenea obiectiv aduce o dezvoltare si pe orizontala si pe verticală pentru comunitatea care-l face

Share.

About Author

Lasă un comentariu